Forum > Färdiga produktioner
MaxB - I'm Going Home - feat Asti - final version with video
Marruschkka:
Skön laidback-feeling i den här :P
Det låter live och äkta. Som tidigare skrivits kan det lätt bli lite patetiskt med texter om "I´m going home to.." etc.
Men här limmar det bra ^_^
Duktig du blivit på dobro!
Asti gör som vanligt en snygg sånginsats på körerna.
Max, du är en övertygande Swedish cowboy :D
/Marre
jonnerstone:
Efter en trevande och lite osäker start så tar det sig och utvecklas till en riktigt skön och laidback låt. Astis melodier top notch as usual. MaxB leadsång kunde dock med fördel sjungas mer naturligt och mindre teatraliskt. Dom där "Joe Cocker"-skorren låter väldigt pålimmade. Jag hade föredragit att du sjöng naturligt så som du brukar låta och inte försökte låta whiskypåverkad ;)
Men du tycker säkert det låter ball, och det är väl huvudsaken antar jag.
Gött mos!
Micke
zorrow:
Det är bara att falla in i hyllningskören. Jag tycker att det låter mycket bra om allt. Härligt laid back känsla!
MaxB:
Har spelat om kompgitarrspåren och lagt dem lite längre ut åt sidorna och eq:at bort lågfrekvenser från dem. Då hörde jag att det inte var med nån bas i tidigare version, så nyss spelade jag in basen. Sen gjorde jag som Eddi tipsade om gällande körererna och som Frasseman tipsade om gällande körerna och här är resultatet. Lite lägre volym på körerna (Frasseman) men mera bredd på dem (Eddi). Också korrigerat trumstoppen som jag fick tips om (på två ställen).
Så har jag spelat om resonatorgitarren så den följer sången lite mer...
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ImGoingHome_AstiChoirSong_20130802.mp3[/mp3]
Tala gärna om vad som inte faller på läppen så jag kan välja om jag vill förbättra enligt nya tips!
Frasseman Tack för fina ord och tack för tips!
Plinka Vill även vara bluesman så jag försöker med det också.
Marre Det är kul med dobron men vänta bara tills den får samarbeta med banjon som jag också tränar på.
jonnerstone Jag börjar sången icke-teatralisk men vill prova sån där hes röst också, så jag väljer att behålla det så, trots att det är ansträngt. Jag tycker det är ball!
zorrow Tack, hoppas nya verren duger också.
Angrod:
Låter väldigt gott det här. Grattis till en låt som passar din röst och spelstil väldigt bra! Keep on the good work man!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida