Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I'm Going Home - feat Asti - final version with video

<< < (11/18) > >>

Rattlesnake:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.07.2013, 14:20:06 ---Jag vet inte vad du men ar med gitarrtonen men vill veta, så jag kan korrigera!

--- Slut citat ---

Det låter som en bordunton hänger kvar. Antar att du kör öppen stämning på dobron, det är nog ett a som hänger kvar som skär sig i efterföljande ackord (F#m och Abm). Man hör tonen lite i de andra sticken också, men inte lika starkt så det stör.

Tycker den nya versionen är ett steg framåt. Trummorna blev klart bättre, men jag skulle vilja ändra ett par detaljer: utslaget vid 164s låter tunt. Skulle vilja ha en mörkare cymbal med (mera) markering med baskagge. Vid 234s stannar kompet av men trummorna fortsätter, låter misstänkt likt en trummis som inte har koll på låten.  ;) Att bara fimpa virveln brukar vara ett bra sätt att få rytmen att fortsätta men ändå få rätt känsla.

karl:
Ja lite ostämt eller felintonerad resonator men det förstärker bara känslan och gör att allt känns lite mer levande ;)
Närhet och innerlighet...nice feel

Allt gott karl

MaxB:
Rattlesnake Då förstår jag tonen där. Gitarren är stämd E A D G H E och jag har A-strängen lös då jag vandrar på ackorden E, F#m, A, E och A, G#m, F#m, tagna på de fyra nedersta strängarna. Det kan låta bra men om det är flera instrument som spelar samtidigt, kanske det kan bli galet istället. Hade inte tänkt på det.

Utslaget vid 164s låter tunt. Bra tips! Snacka om att det var en snabbfix där, hehe. Ska fixas, tack för förtydligande på den punkten.
Vid 234s är det en snabbfix till. Precis som sista ackordet i utrot inte är omlagt utan bara nedtonad volym på fortsatt komp från ursprungsversionen. Fimpa virveln är ett bra tips där. Ska kolla vad jag gör då jag hinner dit igen...

karl Ska väl göra om resonatorspelet så det följer Astis körer eller körar körerna.

Frasseman:
FÖRBANNAT BRA! Och alla låtar som handlar om att åka/komma hem, söka rötter osv är nästan per definition bra, det finns något inbyggt starkt i det uttrycket. Men inte alltid! Det kan göras sliskigt och mindre trovärdigt. Det här låter rent och skärt äkta och mycket njutbart och en sån låt som man önskar att man skrivit och inte minst önskar att man kunde spela. Den ger ett väldigt musikaliskt intryck. Om jag mitt upp i allt detta skulle sätta upp ett minus - och jag lovar att jag funderade en del - så är det för intensiteten eller vad man ska säga i kören. Den skulle jag vilja ha än mer lågmäld och laidback för att ytterligare förstärka det innerliga uttrycket.

Det är som den här låten som Asti gjorde för några veckor sedan, Magical Wine, det är låtar som är på tok för bra för att stanna på ett forum som, med all respekt, trots allt är en sluten värld. Värda en större publik helt enkelt.

Plinka:
Detta är jättesnyggt rakt igenom  ;) Väldigt bra sjunget, att du var en sån blueshejare! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion