Forum > Färdiga produktioner
MaxB - I'm Going Home - feat Asti - final version with video
Jocke:
Det här är bra Max! :) Det är också så jäkla KR på många sätt - grejer som inspiration, inte för sin egen skull. Din nya Dobro inbjöd till nya "övningar" som inspirerade dig och inspirationen smittade Altsax och Asti som hakade på - underbart! :) Tekniskt kanske kören kunde vara ännu bredare och trummorna lite smalare men det är inte på något sätt avgörande för det här gillar jag! :wub:
MaxB:
Tack Angrod!
Ja, Jocke, det här är hämtat ur inspiration - musikaliskt generellt och KR speciellt! :wub:
Jag tycker Astis lead ska upp lite då den kommer in en sväng.
Volymen på körerna ska väl ducka lite på några ställen, där leadsången dränks?
Astis körer på sidorna har lägre volym nu, en på varje sida med reverb och en kopia på dessa, på motstående sida (c:A 50 left och 50 right), kopian på andra sidan är utan reverb men med kompressor. Kanske därför det låter som kören är smal och borde breddas?
Med den här mixen tydliggörs Astis tredje körstämma i mitten, den som tidigare inte hördes så bra.
Men är den för hög i relation med sidokörerna nu? Nån med öra - som kan höra?
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 03.08.2013, 11:18:44 ---Tack Angrod!
Ja, Jocke, det här är inspiration, musikaliskt generellt och KR speciellt! :wub:
Jag tycker Astis lead ska upp lite då den kommer in en sväng.
Volymen på körerna ska väl ducka lite på några ställen, där leadsången dränks?
Astis körer på sidorna har lägre volym nu, en på varje sida med reverb och en kopia på dessa, på motstående sida (c:A 50 left och 50 right), kopian på andra sidan är utan reverb men med kompressor. Kanske därför det låter som kören är smal och borde breddas?
Med den här mixen tydliggörs Astis tredje körstämma i mitten, den som tidigare inte hördes så bra.
Men är den för hög i relation med sidokörerna nu? Nån med öra - som kan höra?
--- Slut citat ---
Har inte tillräckligt bra lyssning igång för att gå in på detaljer... Asti kan säkert ha bra känsla för om de olika stämmorna går fram. ;) men som sagt - det är detaljer - men med en sådan här låt vill man ju göra sitt bästa! :wub:
zorrow:
Jodå, ännu bättre! Jag har inga problem med stämmorna eller Astis sång volymmässigt. De ligger bra. Dags för färdiga demon :D Bra jobbat!
MaxB:
Bedömer att jag är i mål nu, efter dagens mupptrixande - så jag lägger den bland färdiga. Tack för all inspiration och deltagande!
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ImGoingHome_AstiChoirSong_20130804.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida