Forum > Färdiga produktioner

Tigersoul - Skuggan av sara

<< < (7/9) > >>

Jocke:
Ja, svagt är starkt!^^ När du ändå petar i den mera kan du kolla lite på kanalbalansen för kören... lyssnade i lurar och den kantrade på ett par ställen... ömsom hö, ömsom vänster... än slank hon ner i diket...  :lol: Inte så väldigt störande egentligen men du har lagt så mycket energi på denna låten att du inte ska falla på mållinjen! Bra jobbat så här långt - det är en låt som berör! :)

Clemens:
Låter bra det här! Tycker det flyter på bra. När det gäller körerna ( tjejen ) som svarar så kanske bara köra varannan gång? liten detalj men känns lite stressigt nu..hur som helst så blir det bra vilket som!  :) Tror även det skulle vara snyggt med lite reverb på körerna..

Ingen märker, KÖR
Det som händer,
Ingen frågar,KÖR
Hur du mår

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 24.07.2013, 15:13:49 ---Grymt då man inte orkar ratta ljudet mer, så finns det andra på kr, som vill hjälpa en att nå ännu bättre resultat.  B)

Trevlig skillnad i nivån på hennes körvolym nu. Jag tycker det är bra nivåer så här.
Håller med dig angående volymen på leadvocals och nu säger jag inte längre att studiofolket vill ändra eller ta bort kören, utan tvärtom.
Nu vill vi i studion ha kvar den här sårbara svaga rösten, som ingen lyssnar på (symbolisk koppling till låttexten).  :wub:

Orka kämpa mera, snälla tjejen!  :wub:

Väldigt stark och bra låt och klockspelet är pricken över i:et!

--- Slut citat ---

--- Citat från: Jocke skrivet 24.07.2013, 15:43:48 ---Ja, svagt är starkt!^^ När du ändå petar i den mera kan du kolla lite på kanalbalansen för kören... lyssnade i lurar och den kantrade på ett par ställen... ömsom hö, ömsom vänster... än slank hon ner i diket...  :lol: Inte så väldigt störande egentligen men du har lagt så mycket energi på denna låten att du inte ska falla på mållinjen! Bra jobbat så här långt - det är en låt som berör! :)

--- Slut citat ---

--- Citat från: Clemens skrivet 24.07.2013, 16:16:54 ---Låter bra det här! Tycker det flyter på bra. När det gäller körerna ( tjejen ) som svarar så kanske bara köra varannan gång? liten detalj men känns lite stressigt nu..hur som helst så blir det bra vilket som!  :) Tror även det skulle vara snyggt med lite reverb på körerna..

Ingen märker, KÖR
Det som händer,
Ingen frågar,KÖR
Hur du mår

--- Slut citat ---

Ja det är grymt när man känner att rattande-orken (dåligt ord) börjar lägga ner. Har nu fixat med nivåerna på körerna (tagit upp dem en del) o småpillat lite med tjejkörens nivå också som var lite ojämn.

Har märkt jag också att mixen kantrar på två ställen på grund av att jag använder den ena kören av två enbart i början o likadant i slutet medan de får ligga kvar på samma pan. Kanske skulle plocka fram orken att åtgärda det åtminstone med någon automation.

För stark lead, möjligen i ref, annars tycker jag den ligger hett o bra där så man hör ordentligt ;) smaksak dock!

Förslag om halvering av kör är jag lite tveksam till, förvisso snabbt att testa men tvekar på det alternativet.

Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/skuggan-av-sara

Jocke:
Bra nog - låt den va nu! Om det är viktigt har du nya idéer när det känns kul igen... nu vill vi höra något med lite fart i från dig! :)

tigersoul:

--- Citat från: Jocke skrivet 24.07.2013, 23:48:27 ---Bra nog - låt den va nu! Om det är viktigt har du nya idéer när det känns kul igen... nu vill vi höra något med lite fart i från dig! :)

--- Slut citat ---

Är sugen på något lite hårt o tungt, o kanske snabbt haha :P

Märkte dock igår i mobilen att låten ev inte är monokompatibel o förstår inte för mig liv varför, kanske spelade fel version el ngt det verkar så skumt, ska kika på det senare idag. Annars blir det bara pan fix ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion