Forum > Färdiga produktioner
Tigersoul - Skuggan av sara
Jocke:
Tycker inte att jag egentligen stör mig på något... Jag kan va rätt petig men det är för varmt för det idag... ;-)
Alatar:
Stark och fin låt det här.
Men jag tycker att kören är för låg i volym överlag. Framförallt märks det i början, när den hörs för första gången. Det är kring 40 sekunder jag menar. Kören är så låg där, att det nästan låter som ngt slags brus.
Jocke:
--- Citat från: Alatar skrivet 23.07.2013, 21:56:07 ---Stark och fin låt det här.
Men jag tycker att kören är för låg i volym överlag. Framförallt märks det i början, när den hörs för första gången. Det är kring 40 sekunder jag menar. Kören är så låg där, att det nästan låter som ngt slags brus.
--- Slut citat ---
Tycker snarare det är leaden som är hög om jag ska ha en åsikt...^^
tigersoul:
Skrattar, den klassiska UPP, nej NER situationen :P Jag håller med om att körerna är för låga särskilt i början, ska se över det. Öronen var trötta till gränsen att det övre registret uppfattades som obefintligt när jag gjorde de sista tagen i mixern.
För hög lead tycker jag nog inte men jag har gärna heta nivåer på vocals, vill höra vad som sjungs ;)
Återkommer med lite mer ordnade nivåer för en final check-up, sen får vi nog kalla det här klart!
MaxB:
Grymt då man inte orkar ratta ljudet mer, så finns det andra på kr, som vill hjälpa en att nå ännu bättre resultat. B)
Trevlig skillnad i nivån på hennes körvolym nu. Jag tycker det är bra nivåer så här.
Håller med dig angående volymen på leadvocals och nu säger jag inte längre att studiofolket vill ändra eller ta bort kören, utan tvärtom.
Nu vill vi i studion ha kvar den här sårbara svaga rösten, som ingen lyssnar på (symbolisk koppling till låttexten). :wub:
Orka kämpa mera, snälla tjejen! :wub:
Väldigt stark och bra låt och klockspelet är pricken över i:et!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida