Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Villovägar (Astray)(alternativ version med annat intro)
Eddi:
Lyssnade tidigare och tar fasta på att du försöker få det att låta äkta instrument därav min reflektion; jag tycker att samtliga stråkinstrument i din mix ger mer i omfång än vad dessa soloinstrument egentligen levererar i power. För mycket body framförallt på violan och för mycket attack på cellon. En cello ska glida in och öka med stråkdraget här blir det tvärtom - håller med MaxB ang. Pizzicatto -jag tror egentligen att det är det du är ute efter och skulle funka fint där.
Jag får inget egentligt grepp om själva låten mer än att den är följsam och kanske lite för förutsägbar annars sköna Skandinaviska toner i den lite mörkare tappningen vilket ju är det du eftersträvar med skogen och allt. Detblir nog bra det här när du får bort midiigenkänningen.
Dividend:
Jag tycker snarare det låter vilda västern och Ennio Morricone, än skandinaviskt som många säger :)
Vibratot lite påfrestande på den inledande kvartetten. Trevliga växlingar mellan moll och dur, tycker inte alls det är repetitivt eller snarare; det händer ju en del under ytan men ytan förblir densamma.
Som en skog :)
Vet inte om det är bra att blanda olika bibliotek som du gjort här (Framförallt inte EW med de övriga), men tycker att ljudbilden är bra (förutom att den kanske är lite för mycket forte runt 200, låter nästan onaturligt starkt. Kanske är min lyssning :) )
Har ingen aning om hur du skulle kunna utveckla denna. Men kanske återkommer efter fler lyssningar.
HasseFX:
--- Citat från: Dividend skrivet 14.07.2013, 19:30:52 ---Jag tycker snarare det låter vilda västern och Ennio Morricone, än skandinaviskt som många säger :)
--- Slut citat ---
Kan förstå "filmformatet" eftersom stycket är så kort - men var hittar ni de där tonerna under stekande sol i Monument Valley... :unsure: ;)
Det tar nog minst 10 minuter att utveckla idéerna fullt ut! P-B var nog inte rätt referens, jag hade Alfven i tankarna. t. ex. denna!
http://www.youtube.com/watch?v=WQDbeL8S-cw
Altsax:
Ett äventyr i klassiskt england, nådens år 1184.
På villovägar,
I en höststorm gick du åt fel håll i nästan två dagar, rejält på villovägar i en djup skog får du chans att rädda Richard Lionhart undan ett gäng rövare,
Som tack får du träffa riddarna vid runda bordet, Lancelot med vänner
tyvärr överlevde rövarnas ledare och fylld av hämdbegär letar han efter dig
Han har snabbt rekryterat nya banditer och en dag när du kommer hem med ett nyskjutet rådjur över axlarna så står din gård i ljusan lågor
Hur har det gått med din fru, din son och din vackra dotter?
Jaha, rattlesnake, hur fort kan du göra fortsättningen? Det här var riktigt bra och spännande!
:wub:
Dividend:
--- Citat från: HasseFX skrivet 14.07.2013, 19:55:14 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 14.07.2013, 19:30:52 ---Jag tycker snarare det låter vilda västern och Ennio Morricone, än skandinaviskt som många säger :)
--- Slut citat ---
Kan förstå "filmformatet" eftersom stycket är så kort - men var hittar ni de där tonerna under stekande sol i Monument Valley... :unsure: ;)
Det tar nog minst 10 minuter att utveckla idéerna fullt ut! P-B var nog inte rätt referens, jag hade Alfven i tankarna. t. ex. denna!
http://www.youtube.com/watch?v=WQDbeL8S-cw
--- Slut citat ---
Ger vi Rattle 7 minuter till kan det bli riktigt intressant, ja :)
(Tycker det låter Ennio bara, vet inte varför jag fick den associationen. Kanske i någon av hans mindre Clint Eastwoodiga filmer :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida