Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Villovägar (Astray)(alternativ version med annat intro)
Rattlesnake:
LÅTNAMN: Villovägar
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: Klassiskt
LÅTLÄNGD: 5:00
KOMPOSITÖR: Roger Norén
PRODUCENT: Do
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg
Har bearbetat en melodi som jag gjorde för rätt länge sedan, den har blivit ett tema som jag har varierat låten igenom. Det är tänkt att skildra den mäktiga skogen, men inte bara det vackra utan det otäcka i att komma in på villovägar.
Blev det bra? Eller blev kasten för tvära så man tappar tråden, eller intresset om variationerna blev för små?
Har filat mycket på stråkarna för att de ska låta naturligt, är osäker på om jag nått ända fram.
Instrumentering:
Stråkkvartett (Vienna Symphonic Library SE)
Kammarstråk (violin 1 och 2, violas, celli och basar)(VSL SE extended strings).
flöjt, klarinett och fagott(VSL SE)
Valthorn (VSL SE+Garritans Project Sam), trumpeter (VSL SE+EWQLSO Gold), tromboner (VSL SE) och tuba (VSL SE)
Slagverk (VSL SE + EWQLSO Gold)
2013-07-15
alternativ version med träblåsintro:
MaxB:
Det som dyker upp framåt 190 är gott där det kommer!
Jag har problem med volymen (stora dynamiska skillnader) i mina simpla hörlurar.
equality:
Jättesnyggt. Gillar växlingarna såväl i harmonier som dynamik. Orkestreringen mycket imponerande. Fina klara melodier i övrigt. Skulle mycket väl kunna inleda en storfilm. Tyvärr låter inte instrumenten äkta men antar att du inte har en symfoniorkester i garderoben.
Rattlesnake:
--- Citat från: MaxB skrivet 13.07.2013, 01:00:14 ---Det som dyker upp framåt 190 är gott där det kommer!
Jag har problem med volymen (stora dynamiska skillnader) i mina simpla hörlurar.
--- Slut citat ---
Brukar alltid ha problem med för låg dynamik, så det tar jag som ett gott tecken! :D Tack för lyssningen.
--- Citat från: equality skrivet 13.07.2013, 01:21:46 ---Jättesnyggt. Gillar växlingarna såväl i harmonier som dynamik. Orkestreringen mycket imponerande. Fina klara melodier i övrigt. Skulle mycket väl kunna inleda en storfilm. Tyvärr låter inte instrumenten äkta men antar att du inte har en symfoniorkester i garderoben.
--- Slut citat ---
Nä, nån symfoniorkester har jag ju inte. Är det några speciella instrument som låter syntetiska eller är det en generell känsla?
Kul att du gillar det i övrigt.
equality:
Mer en generell känsla. Jag ska lyssna i värstinglurarna imorgon. Vore kul med blindtester på sånt här. Lätt att ha åsikter om man är biased.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida