Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Villovägar (Astray)(alternativ version med annat intro)

<< < (2/6) > >>

Jocke:
Vackert! :) Gillar hur melodin ibland flyttar mellan instrument.

Marsall:
Vackert :)...jag får sista slut striden i cowboyfilmen...nu skall det avgöras...jag  :wub: cowboyfilmer o jag vill lyssna en gång till o en..gångt t..... kanoners!

Asti:
Mycket fina variationer i harmonierna och växlingar mellan dur och moll!
Snyggt arrangerat. Tyvärr måste jag instämma i att det låter aningen
för mycket "artificiellt" vad gäller instrumentljuden, såväl stråkar som mässingblås.
Är det EWQL Symphonic Orchestra Gold?
Men en fin komposition är det och väldigt njutbart att lyssna på!
/Asti

Rattlesnake:

--- Citat från: equality skrivet 13.07.2013, 01:56:37 ---Mer en generell känsla. Jag ska lyssna i värstinglurarna imorgon. Vore kul med blindtester på sånt här. Lätt att ha åsikter om man är biased.

--- Slut citat ---
OK, tack för förtydligandet. Återkom gärna.  :)
--- Citat från: Jocke skrivet 13.07.2013, 10:30:35 ---
Vackert! :) Gillar hur melodin ibland flyttar mellan instrument.

--- Slut citat ---
Tack, kul att du gillar det!

--- Citat från: Marsall skrivet 13.07.2013, 11:30:22 ---Vackert :)...jag får sista slut striden i cowboyfilmen...nu skall det avgöras...jag  :wub: cowboyfilmer o jag vill lyssna en gång till o en..gångt t..... kanoners!

--- Slut citat ---
Roligt att du associerar till det, även om det inte alls var mina associationer till musiken så finns det element som associerar till western. I en annan tråd på forumet, där jag lade upp en låt som jag tyckte var klockren western/mexico-filmmusik, så fick folk associera fritt utan att jag skrev vad jag associerade. Och det blev många olika förslag på filmgenres!
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=18012.msg130224#msg130224.

--- Citat från: Asti skrivet 13.07.2013, 12:09:00 ---Mycket fina variationer i harmonierna och växlingar mellan dur och moll!
Snyggt arrangerat. Tyvärr måste jag instämma i att det låter aningen
för mycket "artificiellt" vad gäller instrumentljuden, såväl stråkar som mässingblås.
Är det EWQL Symphonic Orchestra Gold?
Men en fin komposition är det och väldigt njutbart att lyssna på!
/Asti

--- Slut citat ---
Tack Asti,
Ja, jag har problem med att få just stråkar och mässingsblås att låta bra. Mest problem (tycker jag själv) är det med stråkkvartetten i början, och trumpeter och tromboner. Har använt mest VSL, lite EWQLSO och Garritan, har uppdaterat trådhuvudet med vilka bibliotek jag använt. Tycker hornen är lättare att få till, och stråksektioner, alltså stråkarna som tar vid efter 58s. Men de kanske inte låter så övertygande de heller?
Tack för lyssning, ärlighet och konstruktiv kritik. Sånt uppskattas. :-)

Alla:

Vad tror ni om att ta bort stråkvartetten? Eller ersätta den med en träblåskvartett? :-)

HasseFX:
Underbart detta!  :wub:

Du har hanterat variationerna mycket bra tycker jag och det flödar naturligt mellan partierna - du har helt klart en känsla för hur det "ska vara". Jag hör inte storvulen filmmusik i detta - du har fötterna i den "riktiga" orkestermusiken tycker jag, i Lars-Erik Larsson och Pettersson-Bergers anda :)

Du har fått till det OK tycker jag instrumentmässigt - det som stör upplevelsen är nivåer och kvartetten, med sitt hysteriska vibrato - låter mer mellotron än "naturnära" ;)  Det är kul om du får till en mer naturtrogen orkester, men det är inte DÄR det ligger - det absolut svåraste är ju att få till noterna på arket och där är du i princip hemma redan :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion