Forum > Färdiga produktioner
Asti - Magical wine (klar!)
Asti:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 09.07.2013, 02:50:15 ---Eftersom du inte sjunger det, så säger jag det: Aahhh! Den satt fint, passar perfekt en varm sommardag. Och då menar jag faktiskt låten.
Ja, det låter jättebra om mixen också. den enda hang-upen jag har är precis som Bjurte baskaggen. Jag skulle ha valt en odämpad, "open kick". Är det nån gång en stackars baskagge kan få stoppningen bortplockad så är det på en låt som denna!
--- Slut citat ---
Ja, här finns för ovanlighetens skull inga aah eller ooh-körer! :) Roligt att du gillar!
Håller på och testar lite saker, ska försöka justera baskaggen!
Tack för kommentar och tips!
/Asti
aROCKER:
Otroligt fint, utan att tappa "rocknerv"...det är som en del skrev...Lennon-känsla över det.
Var tvungen att bara sitta och spela med lite...nu när jag ändå satt i studion med en Rusty nail och lite tid över.
Hade varit kul att få lägga på nån "Beatlesque-låt" från dig Asti...tycker trummorna börjar låta respektabla numer i min studio.
Här är inget anpassat efter just denna låt.
Ha en skön sommar alla musikanter.
Sigmunds:
Låter veldig bra igjen Asti :) Petar ikke noe i dette.
Har litt "tidlig 70-talls folk rock feeling"..
Asti:
aRocker - Lennon-känsla låter bra! :)
Hänger inte med på "Rusty Nail"...? Vad är det?
Låter kul med samarbete framöver! Det kanske kan bli nåt rock-depp...? :)
Hoppas du själv får en skön sommar!
Sigmunds - Kul att det låter bra! :)
Det mesta jag gör låter nog lite 60- eller 70-tal skulle jag tro....
Tack för era kommentarer! Kunde inte hejda mig utan var tvungen att lägga på en steelguitar!
Tycker själv att steel passar bra i låten, däremot kunde den nog trakteras bättre.... :rolleyes:
/Asti
Frasseman:
Jag tycker den är urbra, vet inte vad man ska säga, en riktigt bra låt helt enkelt, borde få ett liv bortom det här forumet definitivt. Nu när jag hört den i olika versioner och ganska många gånger så kan man också säga att stickpartiet är ovanligt bra i sig så du har många starka partier här, och man skulle kunna fundera över om inte en lösning helt enkelt skulle vara att låta stickparti och refräng byta plats. Med det sagt vill jag bara ytterligare understryka att du har mycket bra att spela med här och det är en ganska ovanlig situation.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida