Forum > Färdiga produktioner

Asti - Magical wine (klar!)

<< < (5/9) > >>

Asti:
Marsall - Kul att du gillar!  :)
             Antar att du med "refrängen" menar partiet där titeln förekommer.
             Har funderat på att låta det partiet återkomma i slutet, men då blir nog låten lite för lång....
             Men du kanske menar dubblera partiet som inleds med "Oh-oh-oh I need..."?
             I så fall behöver första förekomsten justeras en del, så att det blir en naturlig övergång
             till andra gången...
Dividend - Naturligtvis är det subjektiva omdömen jag får av dig och jag uppskattar även negativa,
                så länge det är ärliga kommentarer! De är absolut inte ovidkommande!
                Roligt att du åtminstone gillar hantverket, sång och stämningsmässigt!  :)

Tack för era synpunkter och råd! Ska fundera på det där med "refrängen"!
/Asti

Marsall:
Refrängen med magical Wine i texten var det jag menade...direkt på alltså ta om 2 ggr ! eller så hoppa över sista versen och sen ohh ohh och sen refr igen? Sen kan du avsluta som den gör nu....funkar nog klockrent,.. :).... B)

Som sagt man vill höra mer av magical Wine ...så för mycket blir det aldrig ..bra låt ! Bra spel /sång ...topp!! :D

Tokai:
"Tokai - Nej, överstämman är andrastämma! "Åtskilda" - menar du mer separerade i stereobilden eller
           större skillnad vad gäller volym?"

Nej på fråga ett och två,

Alltså jag skulle vilja ha stämman till huvudstämman (alltså överstämman) lite lösare, som om två olika personer sjunger, vilket förstås är svårt när man inte är det, men går kanske att fixa om andrastämman sjunger från ett annat håll i rummet (in i miken), och kanske också längre ifrån miken. Det känns som om spänningen mellan de två stämmorna skulle kunna förbättras. Det låter bra ihop men som sagt som exakta kopior av varandra i olika toner.  Verkar jag förvirrad?
Vet att det är något mysko begäran. Och har egentligen inte så stor betydelse. Ville bara uttrycka något jag upplevde.

Asti:
Marsall - Jag tror mer på att ta om partiet med "Magical wine" i slutet av låten än att köra det två gånger på raken!
              När jag spelade in låten tyckte jag själv att det avsnittet var bäst, men nu vet jag inte längre.       
              Jättekul att du gillar låten!
Tokai - Visserligen har jag cpg att ta till, men han låter ju ungefär likadant.  :)
           Nej, jag tycker inte du låter förvirrad!  :D Oftast blir stämsång bäst med olika röster.
           Helst skulle nog andrastämman vara en tjejröst, skulle jag tro...

Tack för värdefulla synpunkter och tips!
/Asti

PS! Håller på och testar lite olika instrument för någon form av komplement till de instrumentala delarna i låten,
men har inte hittat något som funkar än så länge. Har testat stråkar, lite blås och elgitarr...

Rattlesnake:
Eftersom du inte sjunger det, så säger jag det: Aahhh! Den satt fint, passar perfekt en varm sommardag. Och då menar jag faktiskt låten.

Ja, det låter jättebra om mixen också. den enda hang-upen jag har är precis som Bjurte baskaggen. Jag skulle ha valt en odämpad, "open kick". Är det nån gång en stackars baskagge kan få stoppningen bortplockad så är det på en låt som denna!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion