Forum > Färdiga produktioner
Asti - Magical wine (klar!)
aROCKER:
--- Citat från: Asti skrivet 09.07.2013, 22:09:36 ---aRocker - Lennon-känsla låter bra! :)
Hänger inte med på "Rusty Nail"...? Vad är det?
Låter kul med samarbete framöver! Det kanske kan bli nåt rock-depp...? :)
Hoppas du själv får en skön sommar!
Sigmunds - Kul att det låter bra! :)
Det mesta jag gör låter nog lite 60- eller 70-tal skulle jag tro....
Tack för era kommentarer! Kunde inte hejda mig utan var tvungen att lägga på en steelguitar!
Tycker själv att steel passar bra i låten, däremot kunde den nog trakteras bättre.... :rolleyes:
/Asti
--- Slut citat ---
Rusty Nail är en drink..."Rock depp" är förmodligen det du saknar...SVÄNG!? Eller hur tänkte du med det där tighta "stiffet"? :D :) ;)
Marsall:
Passar utmärkt med steelen :) Själv skulle jag bara haft den under ohh ohh- partiet :) ..Sen den där dubbelrefrängen jag menade skulle komma efter när den sköna sångslingan e slut (Marginal Wine)....alltså textraden ..broken.heart.....sen Did i Tell you...
Nu skall jag inte tjata mer om refrängen ...:D rock on !!
Jocke:
Tycker du har fått till en riktigt bra mix! :) Separationen är utmärkt och man hör instrumentens stämmor tydligt. Ljudbilden och tonbalansen är avspänd utan större överraskningar men det passar din musik utmärkt för accenterna finns i musiken! :)
Asti:
Frasseman - Jättekul att du gillar låten! Gillar nog själv sticket bäst också....
Vet inte om det skulle funka så bra att byta plats på stick och "refräng",
men det skulle kunna funka att köra sticket en gång till innan outrot tror jag.
aRocker - Aha, en drink! Har jag aldrig druckit (vad jag vet :rolleyes:).
Tänkte nog mer på rock som i attityd, fräckt, ösigt etc! Men mina låtar svänger nog iofs sällan. :D
Nu är jag lost igen - "tighta stiffet"? :unsure:
Marsall - OK, så du tycker steelen funkar, bra! Kanske skulle den inte ligga på så mycket nej...?
Jocke - Vad skönt att mixen är tydlig även efter senaste påläggen! Roligt att du hittar uttryck i musiken i sig!
Tack för kommentarer och tips! Ska fundera och se hur jag kan omsätta detta!
/Asti
bjurte:
Steel !! Härligt och det tillför verkligen..
Ska lära mig sånt jag oxo när jag blir stor.. :rolleyes:
Känns klar nu...
Stålpojken /t.f Metallarbetare!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida