Forum > Demolåtar

Frasseman - Baby, its you

<< < (2/6) > >>

Plinka:
Först vill jag säga att låten är jättebra!
Stråkarna har jag en lite blandad förtjusning i, de är nästan lite retliga. Tror att de är just stråkarna som folk både kommer tycka en massa om och som gör att låten sätter sig i huvudet, så de ska vara kvar  ;)
Reagerade också lite på den snabba tamburinen lite i början, men tycker den ändå fungerar väl, och driver på låten.
Sen sjunger du ju fantastiskt bra!

equality:
Tycker inte du behöver bekymra dig över ev ytlighet. Uppfattar den inte så. Enkelhet kanske men däri ligger ofta det geniala. Bra att du inte spammar med låtar. Du riskerar ju att de då försvinner ohörda i den oerhörda cyberrymden.  Bra Eggis att du snappade upp denna som jag inte hade velat missa.

MaxB:
Första gången jag hör den här. Låten är hur bra som helst, Van Morrison är referensen för mig.
Stråkarna ska vara så här envetna efter hundra lyssningar älskar eller hatar man dom.
Jag längtar efter att de kommer tillbaka.

Ett proffsteam skulle naturligtvis kunna göra en stor hit av den men jag tycker du lyckas ganska bra trots att det inte är det lättaste att få ett bra ljud och spel på alla instrument. Men vilken underbar låt!

Jag skulle t.ex. vilja att ett pro spelar bas med ett sjuhelsikes driv i refrängen och lugnare i verserna och att basen kommer fram bättre i mixen.

Tamburinens vara eller inte vara... jag är kluven men gillar att den kommer fram, lika säkert som stråkarna kommer fram i refrängen. Men plocka bort den i partiet 110-131. Om det ska vara driv där borde någon annan stå för det, vet inte vem.

Jocke:
Ännu en pärla! :)

Gillar dynamiken mellan vers och refräng men versen känns aningen gles i början... Stampar takten för fullt här - detta är kanon! :) Om jag fått råda (tack o lov är det inte så för sådana här "hits" klämmer inte jag ur mig...) så hade jag dragit ner lite på stråkarna... jag tänkte föreslå att du varierade dem lite med andra instrument och kanske rent av spelade unisont med stråkarna när jag upptäckte att du gör precis så i avslutningen!  :D Har du funderat på att inleda en runda med bara piano och släppa på stråkarna från deras upptakt i början? Håller med om mycket av det som sagts tidigare men skulle också vilja sänka tamburin och stråkar lite... men det är ju inte det som gör låten - det här svänger så det är svårt att sitta still... :)  (Jäkligt svårt att skriva rätt när man dansar runt!!!  :lol: )

Asti:
En riktigt bra låt med skitsnygga stråkar, som ger låten en riktig "hook"!
Du har också ett fint "soul"-uttryck i sången.
Några observationer utan att ha läst alla kommentarer:
- Basen bör höjas och få ett lite fetare ljud
- Tamburinen tycker jag ska göra ett uppehåll vid ca 110 sek, när låten lugnas ner
- Virvelkaggen är lite för stark och kunde gärna få ett mindre "ploppigt" ljud
- Vid ca 125 sek händer något med sångljudet, som låter konstigt....
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion