Forum > Demolåtar
Frasseman - Baby, its you
Tokai:
Det här låten har ju varit uppe ett tag men missat den konstigt nog. Älskar stråk riffet (kanske för att själv håller på med nåt liknande, he-he) Funderar på trumkompet om inte virveln bara ska spela varannat slag i versen och sen spela som nu i reffen? Liksom för att hålla igen lite.
Kan t.om tänka mig att kaggen spelar fler slag i refrängen, som i gamla Motownlåtar - mot slutet. Fast vill ha betydligt torrare ljud på densamma. No reverb.
Låten skriker efter körer i refrängen som svarar till sången. I mitt öra ialllafall.
Gillar uptempot, man blir glad. Men önskar att på nåt sätt att du gör den mer modernare, genom att få den låta ännu äldre. Motsägelsefullt? Nej, bara att lyssna på all ny soulretro, allt ifrån Amy W. till ja,kan inte namnen, osv
Du har en bra röst och sjunger kalas, kanske önskar lite friare sånginsatser där inte finns ord yeeeeh!, weeeell!, oooh, osv typ. Nu känns det nog som om sången är alltför bunden vid texten.
aROCKER:
Lät Gött! Synd på trumaskinen/Midin
Altsax:
Jag längtar efter version 2 !!!
(utan asea brown boveri)
Nicklas J Blixt - Do your thing!
hogge:
Det här blir jag glad av.. Lyssnar just nu enbart i laptopen så ljudet är ju kass. Men vad jag hör så älskar jag syntharna. Man vill liksom dansa lite..
Hittar inget som jag skulle vilja ändra på.. Men som sagt - med hörlurarna så kanske det skulle kunna gå. Men vad gäller kompositionen som sådan så är den lysande..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida