Forum > Demolåtar

Frasseman - Baby, its you

<< < (5/6) > >>

Frasseman:

--- Citat från: bjurte skrivet 10.07.2013, 13:51:24 ---Bra sång och fin låt, Van Morrison ?? tja visst finns det beröringspunkter..
Trummorna dock... inge vidare...för struttigt och ploppigt enl. undertecknad..

--- Slut citat ---

Tack för det Bjurte, det är väl en ganska bra sammanfattning av responsen på den här låten, trummorna ska absolut fixas till, ska bl.a. testa att gå ned på kantslag i verserna, det är framför allt där problemet blir uppenbart, refrängerna verkar funka hyfsat.

pxm:
Tjena Frasseman !!!!!
Det första jag hör av dig, denna låt.....
Känner mig litet allergisk mot inledningen/refrängen, men det är bara jag - en smaksak.
Låten är välkomponerad och fint framförd och texten lyfts fram på ett shysst vis....
Gillar det.........(utom sounden i refrängen  ;) )
Blir spännande att få höra mer från dig...

mvh

Frasseman:
Hej pxm och tack för dina synpunkter. Ja, som du kan se i tråden så är det lite för och emot fiolriffet, personligen är jag förtjust i det och jag har testat för att se vad som händer om man tar bort det och det blir lite tomt då, de bidrar med ett driv som sången passar bra att spela mot i refrängerna. Trummorna i verserna däremot är det flera inkl jag själv som tycker att jag måste göra något åt. Du får gärna lyssna på mer, jag har några låtar som ligger lite längre ned i färdiga resp halvfärdiga, de är lite lugnare mer sparsamma i arren, Katie + just one word - The War + In my arms.

tigersoul:
Skön låt, skön sång, som ska upp litegrann kanske, annars vet jag inte vad jag ska tillägga. Riktigt bra, jag vill verkligen lyssna vidare = bra betyg ;)

Förresten Tamburinens frenetiska vevande, kan bli bättre tror jag ;)

spacetrucker:
Låter bra även om detta inte helt är min favoritmusik. Det enda jag, och några andra också, knorrar om är trummorna. Det som jag mest vill knorra om är virveln i versen. Den frenetiska tamburinen ja... sänk volymen på den några snäpp. Sången låter bra och engelska uttalet är bra.

// Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion