Forum > Färdiga produktioner

Frasseman - Katie

<< < (3/4) > >>

Henric:
Kämslosam låt med bra text! Som andra mycket riktigt har påpekat minska reverbet generellt men framör allt på sången! Tycker du ska arbeta med volymen på sången, tenderar att försvinna ibland! Lägg automation på sångregeln för att få fram texten även i dom svagare partierna! Testa även att använda en deesser för att tona ner s-ljud!  B) Gillar din röst, där finns karaktär att bygga på - själv har jag en bedrövlig sångröst tyvärr! Kanske ett collab i framtiden?  :D

Frasseman:
Tack Henrik för vänliga ord och bra tips. Jag är ganska van vid låtskrivande men helt ovan med att spela in, har lärt mig någorlunda det senaste året och då i Garageband + att jag tekniskt sett inte är så värst kunnig så några frågor: hur fixar man automation på sången? vad är en deesser, eller rättare sagt (jag förstår ju vad du menar) vad är dess rätta namn om jag går in i en affär och ska fråga? Collab? Ja varför inte, jag har några av landets bästa musiker (fiol, gitarr, körfolk) i min närhet och saknar bara piano och bas sen är vi hemma. Och jag har inte så bråttom.

Henric:

--- Citat från: Frasseman skrivet 28.06.2013, 19:33:13 ---Tack Henrik för vänliga ord och bra tips. Jag är ganska van vid låtskrivande men helt ovan med att spela in, har lärt mig någorlunda det senaste året och då i Garageband + att jag tekniskt sett inte är så värst kunnig så några frågor: hur fixar man automation på sången? vad är en deesser, eller rättare sagt (jag förstår ju vad du menar) vad är dess rätta namn om jag går in i en affär och ska fråga? Collab? Ja varför inte, jag har några av landets bästa musiker (fiol, gitarr, körfolk) i min närhet och saknar bara piano och bas sen är vi hemma. Och jag har inte så bråttom.

--- Slut citat ---

Henric:

--- Citat från: Henric skrivet 28.06.2013, 19:43:11 ---
--- Citat från: Frasseman skrivet 28.06.2013, 19:33:13 ---Tack Henrik för vänliga ord och bra tips. Jag är ganska van vid låtskrivande men helt ovan med att spela in, har lärt mig någorlunda det senaste året och då i Garageband + att jag tekniskt sett inte är så värst kunnig så några frågor: hur fixar man automation på sången? vad är en deesser, eller rättare sagt (jag förstår ju vad du menar) vad är dess rätta namn om jag går in i en affär och ska fråga? Collab? Ja varför inte, jag har några av landets bästa musiker (fiol, gitarr, körfolk) i min närhet och saknar bara piano och bas sen är vi hemma. Och jag har inte så bråttom.

En deesser heter det - en sk "must have" vid sånginspelning, precis som "popfilter" för att eliminera ofrivilliga puffar! ( Sen om man köper färdigt eller tillverkar själv med hjälp av fruns strumbyxor är i detta sammanhanget fullständigt ovidkommande!) :-)
--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Asti:
Fin låt och bra sång och pianospel!
Som andra redan påpekat tycker jag att det är lite för mycket reverb på
sång och piano, samt att nivån på sången varierar lite för mycket.
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion