Forum > Färdiga produktioner
Frasseman - Katie
equality:
Fint! Vilken uttrycksfull röst du har! Passar helt och fullt till den snygga låten som ger mig Jackson Browne-vibbar. Vill höra mer från dig.
Reverbmissbruk skriver jag under på. Fixa det och det blir perfekt. Välkommen hit förresten!
Tokai:
Jag lyssnade på https://soundcloud.com/misterlars, den rockigare versionen som jag nog gillar bättre - eller inte. Tänker mig en kombination. Det lugnare stycket med bara pianot, som sen övergår i det rockigare mot slutet eller i mitten nånstans.
Du har skitbra röst, lite B Adams som påpekats, lite Rod Stewart. Den senare har ju en otrolig förmåga att berätta en story (texten) genom att uttrycka vissa och meningar på vissa sätt. Lite av det saknar jag i din sång. Det är svårt, sånt som producenter tillsammans med sångaren brukar jobba med, och såna har man ju direkt inte tillgång till.
Jag tycker kanske inte låten i sig är så upphetsande, känns som många andra låtar i genren. Men som sagt bra sång och pianospel.
Frasseman:
Tack för respons!
Equality: Det tackar jag verkligen för!
Tokai: Tack, jag ska jobba mer på det, du har förstås helt rätt där. Det känns ofta som att man inte helt har möjlighet att verkligen koncentrera sig på sången när man sitter och spelar in själv, det vore toppen att verkligen kunna stå ensam med en mic och bara köra. Kanske någon dag.
Till er båda: jag har hållit på rätt längre och harvat med den här låten i olika versioner och när man gör det fram och tillbaka då får man lust att rensa bordet och bara ta ned den till ett minimum. Den finns i två rockigare versioner också. Problemet är också att när jag lägger elgitarr i min dator då förändras ljudbilden till det negativa tycker jag, murrigare osv. Beror förstås på mina bristfälliga tekniska kunskaper och så inte så bra utrustning antagligen. Också det blir då ett skäl till att "ta ner" låtarna.
Frasseman:
--- Citat från: Asti skrivet 28.06.2013, 20:50:15 ---Fin låt och bra sång och pianospel!
Som andra redan påpekat tycker jag att det är lite för mycket reverb på
sång och piano, samt att nivån på sången varierar lite för mycket.
/Asti
--- Slut citat ---
Stort tack för det Asti, och när det gäller invändningarna så håller jag på att gå igenom dem. Tänkte bara på det här med varierar, menar du att sången rent ljudmässigt varierar eller att den varierar i själva uttrycket?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida