Forum > Demolåtar
equality - molvals
Asti:
Underbar liten instrumentallåt med suveränt gitarrspel!
Först låter det ungefär som Jan Johansson och George Riedel, men det är inte Rune Gustafsson
som kommer in utan snarare Lasse Englund... :)
Vad är det som kommer in vid 59 sek och låter lite som banjo eller möjligen mandolin? Jättesnyggt!
Och vad befriande rent från trummor! Nu hörs alla finesser och rytmen går ändå fint fram.
Mixen låter som vanligt fint, men basen känns lite väl "försiktig".
Mycket fint!
/Asti
equality:
Tack Asti för dessa uppmuntrande ord. Man kan ju tro att man kan nåt som t o m kan bli längre än två minuter. :huh: :)
Lasse Englund är en av mina absoluta favoriter. Synd att han inte producerar Magnells plattor längre. Han tillförde enormt mycket.
Det som låter som mandolin eller banjo är samma gitarr som i mitten men utpannad och med lite mer reverb.
Avsaknad av trummor var mer slöhet från min sida men du har nog rätt att det är gott att slippa dessa ibland. Blir låten längre kanske de kan komma in längre fram.
Basen skall ses över, slarvigt gjord nu. Fridens!
Tokai:
Jag tycker det är bra att du bara spelar grundtoner på basen, för att sen ev bygga på med några toner som binder ihop mellan ackorden. För det är väl midi? (Ibland kan basspelet som jag minns det bli lite... komplicerat, om du förstår)
Vet inte vad Take five kommer in, är väl nåt pojkband?
Den drivande gitarren som först kommer in vid 65 är bra för rytmen helt klart. Lite mexikanskt i feelingen.
Nämen, du hörs för sällan! Kom igen nu - mera - och så din underfundiga sång med fina texter!
equality:
Tusen tack Tokai för inspirerande ord! Jag har inte haft riktigt med tid och inspiration för att skriva några riktiga låtar på sistone. Kanske kommer nu under semestern. Förstår precis hur du menar med basen ;) Take Five är ju en gammal jazzdänga i femtakt (Dave Brubeck och Paul Desmond).
Gurano:
Låter bra - fint spel och bra slingor som virvlar runt. Jag hör dock ett svagt knäpp som återkommer genom hela låten?
Håller med Tokai - KR behöver mer av dig :D
/Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida