Forum > Demolåtar
equality - molvals
equality:
LÅTNAMN: molvals
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: akustisk instrumental nånting
LÅTLÄNGD: två hela minuter
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: no
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
Två minuter musik hinns med på en regnig dag, lite futtigt och blev väl lån från såväl Take Five som Scaraborough Fair antar jag.
Kul att musikdona lite igen ändå. :)
130724: Rattlesnake hade vänligheten att lägga på äkta stå-trä-bas minsann! Dessutom läckert inspelad i stereo. Ledsen det dröjt med den nya mixen Mr Rattle.
Sigmunds:
Stemningsfull liten "tvåminutare".
Liker hvordan piano og gitar vandrer hver sin vei, men endå hålls i hop. Minner litt om engelsk folk i början for så å närma seg den amerikanska södern (rundt 80 ut i låten)..
MaxB:
Underbart är kort, heter det. Gillar känslan i det här stycket.
Lyssnade och testade samtidigt lite av tekniken "frailing", som man bara måste lära sig, om man ska spela banjo.
Eddi:
Ja känslan är fin och "flärparna" är sköna fast de grötar sig lite strax innan slutet - ändå väldigt bra gitarrspel :D
equality:
Sigmund: Kul att du uppfattade det så. Jo, jag tyckte den inbjöd till mer bluesighet kanske mer än vad jag kan förmedla. Mange takk!
MaxB: Banjo vore kul att få höra för inte tala om sång. Var tvungen att kolla in vad frailing är för nåt och hittade på youtube, where else? Thnx Max!
Eddi: Jo kanske skulle skulle ha bas och gitarr enbart där för att sedan ta tillbaka pianot på outrot. Tack Eddi Elvis!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida