Forum > Färdiga produktioner
Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM
Plinka:
Ursäkta sena svar, blev ett par dagars frånvaro till förmån för sol och bad med familjen ;)
Freddy: Tack för det! (är det ett erbjudande...?) Jag tar till mig ditt tips om trumbeat när sologitarren går in, när jag nu jobbar vidare på den! :D
Altsax: :) :) :)
Alatar: Tusen tack!
Rattlesnake:
Mm, du har fixat till Staccatostråkarna? Låter klart bättre.
Gitarrsolot är välspelat men tycker det passar riktigt i soundet i övrigt. Undrar hur det hade låtit på en nylonsträngad gitarr?
Leadsången är densamma väl? Men jag hör puffljud nu som jag inte har reagerat på tidigare. Kanske försvinner om du skär all bas under 100-150 Hz.
Hör bara dina röster, inga andra.
Plinka:
Ny version upplagd på denna nu!
Har fått lite fler fina distade gitarrfiler som jag mixat in mot slutet, blev lite tyngre och mer dynamik-är det lagom volym? ... men för att inte gröta till det ytterligare så skippar jag nog ev planer på horn o d som diskuterats ;).
Ändringar i mixen har också gjorts då jag förstärkt dynamiken, höjt basmattan som kommer in efter första versen, höjt körtjejerna och sänkt leaden något. Vad tycks?
Stort tack till gitarristen och körtjejerna!
spacetrucker:
Verkligt skön låt, på alla sätt :D Lyssnade på denna tidigare men kom mig inte för att skriva... Gillar stråkarna. Jag hade kanske panorerat sångspåren en aning närmare mitten. I synnerhet i första versan. Men det är ju bara jag. Nånting här som får mig att tänka på Sam Brown :wub:
// Space
Jocke:
Underbart! :wub:
Befarade ett ögonblick att du skrotat "stråkfrossan" men blev lugn igen rätt kvickt! ;) "Anonyma gitarrister"? Verkar vara ett gäng jag skulle gilla att hänga med... :lol: Tycker det känns lite bekant.^^ Håller med Space om sången och det känns lite dovt och kofta första rundan med kör - annars reagerade inte "Gnäll-Jocke" på något mer än att det är riktigt bra! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida