Forum > Färdiga produktioner

Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM

<< < (7/17) > >>

Dividend:
Vilken röst du har Plinka! Mycket speciell, unik, personlig och vacker.

Låten är jättemysig. Behöver du hjälp med stråk så är det bara att PMa. Gick snabbt igenom kommentarerna hittills och nån sa att ökad dynamik (börjar lugnt och stegras) vore nåt su borde satsa på inför nästa verre. Eller så hittade jag på det, skummade bara snabbt igenom skriverierna. ;)

Plinka:
Marsall: Intressant syn du fick i din hängmatta   :D Coolt, tack för att du delar med dig  ;)

Jocke: Aah, nu har jag fått mig en lektion i bas-pedal, tack för det  :D Själv har jag bara erfarenhet av gas-pedal...  :unsure:

Divi: Tusen tack! Första versionen blev väldigt pampig direkt efter första versen, så efter goda råd tonade jag ner det pampiga, och staccatostråkarna fick komma in senare, men det tonades ner ytterligare med gitarren, men kanske skulle man ändå ösa på lite mer på slutet... har fått förslag om såväl timpanitrummor som pukor, "bas-pedal" samt powerackord på elgitarr till sista refrängen...
så det verkar finnas ett litet behov av lite mer dynamik, ja  :) Stråket tar jag tacksamt emot goda råd/hjälp från en expert som dig ;)

Freddy:
Gillar låten, nästan sugen på att göra en mix på den.

Jag skulle nog önska att du har någon form av trumbeat när sologitarren och stråkarna kommer in, alternativt ingen elgitarr alls. Om jag fick välja.

skön soft sång.

Altsax:
Om du visste hur många som vill få Freddys hjälp och hur svårt det är att få lite av hans tid skulle du förstå vilken fantastisk komplimang det är  B)

Alatar:
Jäkligt snyggt. Tycker att det är den bästa låten jag har hört av dig hittills.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion