Forum > Färdiga produktioner

Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM

<< < (6/17) > >>

Asti:
Nu låter det mycket bra!  :)
Skön låt!
/Asti

Marruschkka:
Vilken kyss den här låten fick :wub:

Ja, nog har en del grodor kyssts i det verkliga levande livet <_< ;)

Din anonyme beundrare ska ha en stor eloge för sitt eminenta gitarrspel!

Din röst är magnetisk Plinka, klangen påminner mej lite om Sade, fast ändå låter det just..Plinka, omisskännligt ^_^

Underbar låt som berör, 5/5.

Mera, nu är du igång på allvar, jättekul :wub:

/Marre

Plinka:
Altsax: Jaa, kanske är det så att det rentav oftast fungerar bakvänt med prins/prinsesskyssandet ?  :lol: Det är därför det finns så många grodor i vår värld  ;)
Tack för din fina kommentar, och att du förstår texten  ;) du har rätt, är nog inte alla som lyssnar bortom orden...men då får man ju i alla fall en liten saga i melodiform. Att jämföra mitt musikskrivande med Mando Diao var väldigt smickrande  :wub:
Och glad att arret fungerar bättre nu, och precis som du säger så får man inte samma känsla av pampig stråkfrossa nu med den fina gitarren!

Jocke: Tack! Gott att höra, jag ska ta till mig dina idéer/tips och se inför sista pillandet vad detta kan göra! "Bas-pedal.." -vad är det?

Asti: Tack för det!  :D

Marre: Haha  :lol: ja jag har numera slutat kyssa grodor, och satsar på att kyssa låtar istället då  ;) Ja, min anonyme gitarrist får suga i sig av de glada tillropen!
5/5 lät ju som ett rätt hyfsat betyg, blir nästan uppblåst som en padda! Tack för det :wub:

Marsall:
Lätt mig i hängmattan o drog på i lurarna ..Såg en bild av en stor scen publiken gungade med sen kliver en man med svart hatt o en cigg hängandes i ena mungipan med en hängande Gura vid knäna...himmelen lyfter...publiken sjunger med  .....

Jocke:

--- Citat från: Plinka skrivet 05.07.2013, 00:39:49 ---Jocke: Tack! Gott att höra, jag ska ta till mig dina idéer/tips och se inför sista pillandet vad detta kan göra! "Bas-pedal.." -vad är det?

--- Slut citat ---

Det här nog en lite väl avancerad övning för att passa in bakom gitarrsolot men om du tänker dig den första svepande långa tonen lågt i bakgrunden och sedan egentligen bara följa ackorden eller kanske i en långsamt stigande eller fallande skala. Tänker mig det naturligtvis inte alls så accenturerat som här... den är ju tänkt att spela med fötterna.  ;) Det finns säkert låga toner i en synt nära dig! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion