Forum > Färdiga produktioner
Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM
Roffe H:
Jättefin sång och stämmor, lite irländsk feeling. Vackert och smakffullt. :D Gitarren är skön. Gör du resten av musiken själv? B)
/Roffe H
equality:
Låter bättre på alla punkter. Bra jobbat! :)
Plinka:
Det verkar som att den gått åt det bättre hållet då :) glad för det!
Frasse: Tack för positiv och härlig kommentar, och lyssning :D Jooo grodor kan ju va lite slemmiga, och har hört att dom är giftiga :wacko: fast du kanske mest syftar på vad grodan skulle tycka om en stor hemsk människokyss :P men vid den här frustrerande tiden i mitt liv så var nog grodan en ren symbol, och det var ju rätt tröttsamt att hålla på och "kyssa grodor" hela tiden... :D Och kul att du ocksp gillar gitarrsolona, det gör jag med!
Roffe H: Tack för det! Ja jag gör resten av musiken själv, i just denna är dock allt genom midi, utom harpan som är det enda äkta! :D
Equality: Tack för ännu en lyssning, vad bra att det bär sig framåt ;)
Altsax:
Angående grodkyssande
När jag var liten och mamma berättat den sagan för mig pussade jag en riktig groda
-Hon? blev ingen prinsessa, hoppade därifrån och fortsatte vara groda, just då tänkte jag att kyssen kanske behövde tid på sig att verka, om en dag eller två så kanske. Har ingen aning om vart hon tog vägen, vi gick så att säga skilda vägar. Kanske var det inte ömsesidigt.
När jag blivit större så pussade jag en tjej jag trodde var "min prinsessa".
Hon förvandlades till groda, om du förstår vad jag menar. Så det verkar fungera åt andra hållet.
<_<
Folk i allmänhet är väldigt mycket yta och lite innehåll (som de visar upp iallafall). En sån här text går inte hem där, eftersom man måste lyssna på djupet.
De djupa människorna, de som egentligen är intressanta, de som man vill umgås med, däremot - de kommer att gå bortom orden och förstå budskapet.
För dem är den här texten ännu bättre - eftersom den kräver mer.
* Melodiös (inte melodilös utan melodiös, det är en viktig skillnad :) ), vilket brukar utmärka dina låtar (som musikskrivare är du i samma kategori som Mando Diao alltså, en lite mer publikfriande text bara så ...)
* Nu bygger du upp låten bättre.
* Du har mig på det eftertänksamma och med tydlighet, välartikulerade första orden - faschinerande hur mycket känsla du får in i ett enda "I am"
* Gitarren bryter av bra, ingen stråkfrossa med en så härligt distad gura, riktigt bra!
MAO, en smal och väldigt bra låt! Bra jobbat! Jag tycker du har rätt fokus!
Fortsätt Plinka!
/Josef
Jocke:
En helt annan och mer dramatisk låt än den mystiska stråkfrossan - inte illa alls men en helt annan upplevelse nu! ;) Jag skulle kunna tänka mig en timpanivirvel i sista takten av upptakten till elgitarrpartiet och att bastrumman ligger med där också samt lite mer tyngd i bastangenterna på pianot bakom solot eller ännu hellre "baspedal"... Kanske ligger sången aningen högt men inte så det stör.... Underbar låt! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida