Forum > Färdiga produktioner
Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM
Sigmunds:
Fin låt, liker den melankolske stemningen :)
Du har fått mange bra tips ser jeg så det er bare å jobba på, men det er bra allerede. Kunne ønsket sangen litt högre, och en tydligare flöjt.
equality:
Vacker melodi och pampigt med stråkarret. Sången dör bort lite i slutet av fraserna, går ju att fixa med automatisering. Känner mig lite tveksam till "mega-arret" Enya. Tror på närheten i visan och då skulle jag pruta på reverb och kanske bara ta in en gitarr, kanske piano och en cello men det är jag det. Låten som sådan är riktigt fin.
Plinka:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 27.06.2013, 12:47:38 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.06.2013, 11:24:48 ---Oj vad fint detta var.
Jag håller med Tokai.Palm har också en fining-lite knäppljudslir på en del av stråkpartiet.Gärna nånstans i mitten sedan ökar allt i stråk arret därifrån för att blomma ut i fullt arr och sedan ett finkänsligt litet knäppningsparti som avslutare - då köper jag skivan.
Riktigt bra det här,sugen att köpa den redan nu.. :)
Mike
--- Slut citat ---
Håller med Mike på alla punkter! Jättesnyggt Plinka, lite förfining kvar nu på stråkarna så är den komplett i mina öron :D
Bra jobbat!
/Marre
--- Slut citat ---
Tackar :) ok ni vinner allihop, ska försöka minska ner det pampiga i början och bygga upp det som de flesta av er verkar eniga om ;) Har fått mig lite idéer här om hur jag ska gå vidare nu. Ska bli riktigt roligt!
--- Citat från: equality skrivet 27.06.2013, 15:42:41 ---Vacker melodi och pampigt med stråkarret. Sången dör bort lite i slutet av fraserna, går ju att fixa med automatisering. Känner mig lite tveksam till "mega-arret" Enya. Tror på närheten i visan och då skulle jag pruta på reverb och kanske bara ta in en gitarr, kanske piano och en cello men det är jag det. Låten som sådan är riktigt fin.
--- Slut citat ---
Tackar så mycket, ja sången ska ju ändå läggas om så tar mig en titt på det då, men lite ändringar av arret får det bli först :) Ska förenkla och minska ner ensemblen och bygga upp den, staccatofiolerna ska ändå få komma in på slutet.
Tack än en gång för alla kommentarer och tips. Återkommer om några dagar när jag har en ny verre ;)
Plinka:
Sådär, nu har jag knåpat lite till på denna, pillat lite i velocityn, ändrat lite i arret efter goda råd från er, fått hit ett par väninnor till kören. Dessutom dammat av min lilla harpa som fått vara med och plinka lite på refrängen. Och sist men inte minst fått en snygg gitarrfil från någon(anonym beundrare av låten)!
Så vad tror ni?
Frasseman:
Javisst! Man plockar fram en gammal låt, kysser den och vips har man ett liten pärla. Jag är så tråkig och kanske fantasilös att jag inte har några invändningar eller förbättringsförlag, annars är min standardinvändning att låtar som är bra i sig gärna kan stoltsera med detta genom att spelas sparsamt. Det kan vara något lite stråkljud för mycket....kanske...kanske inte...gillar ju stämningen, likhet med Tokais magiker är jag inte helt bekväm med den här grodan och hur den egentligen reagerar på en kyss men obs det är ingen kritik utan mer att jag uppskattar de dimensioner som kommer igenom. Och gitarrsolot är ju riktigt tasty. Ja, lyckost om det är sådana saker du har som ligger och skräpar på vinden...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida