Forum > Färdiga produktioner

Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM

<< < (3/17) > >>

palm:
Det gillas.....

Detta tycker en stråkälskare om.... Mkt bra! Din röst passar också väldigt bra. Någon skrev om mer närhet i sången och det hade jag testat på den första biten.

Lite udda ljud här och där hade varit spännande, typ slutet. Det har nämnts att bygga stråkarna från liten ensemble till full orkester - lysande.
Några knäpptoner på passande ställen hade varit spännande.

Med vänlig hälsning,
Göran

Plinka:

--- Citat från: palm skrivet 27.06.2013, 09:53:50 ---Det gillas.....

Detta tycker en stråkälskare om.... Mkt bra! Din röst passar också väldigt bra. Någon skrev om mer närhet i sången och det hade jag testat på den första biten.

Lite udda ljud här och där hade varit spännande, typ slutet. Det har nämnts att bygga stråkarna från liten ensemble till full orkester - lysande.
Några knäpptoner på passande ställen hade varit spännande.

Med vänlig hälsning,
Göran

--- Slut citat ---

Tackar, kul att det gillas!
Jag tar till mig dessa tips, och håller med om tanken med att bygga upp låten från liten ensemble till full orkester, samtidigt som jag har funderat lite till, och känner att jag gillar att staccatot kommer in redan direkt efter första versen, tycker själv att det är bästa partiet på låten...
Så funderar nu på att prova lite bakvänt, och bygga ner ensemblen efter det...? Får nästan prova mig fram lite här  :) Kanske kan det komma igen på slutet?

Asti:
Snyggt och stämningsfullt! Gillar framför allt din mjuka sångröst!
Sällar mig till dom som tror på Tokais idé vad gäller stråkarna.
Att bygga upp låten till ett crescendo i slutet med maffiga stråkar och körer.
/Asti

Harmonica mike:
Oj vad fint detta var.

Jag håller med Tokai.Palm har också en fining-lite knäppljudslir på en del av stråkpartiet.Gärna nånstans i mitten sedan ökar allt i stråk arret därifrån för att blomma ut i fullt arr och sedan ett finkänsligt litet knäppningsparti som avslutare - då köper jag skivan.

Riktigt bra det här,sugen att köpa den redan nu..  :)

Mike

Marruschkka:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.06.2013, 11:24:48 ---Oj vad fint detta var.

Jag håller med Tokai.Palm har också en fining-lite knäppljudslir på en del av stråkpartiet.Gärna nånstans i mitten sedan ökar allt i stråk arret därifrån för att blomma ut i fullt arr och sedan ett finkänsligt litet knäppningsparti som avslutare - då köper jag skivan.

Riktigt bra det här,sugen att köpa den redan nu..  :)

Mike

--- Slut citat ---

Håller med Mike på alla punkter! Jättesnyggt Plinka, lite förfining kvar nu på stråkarna så är den komplett i mina öron :D

Bra jobbat!

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion