Forum > Färdiga produktioner

Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM

<< < (2/17) > >>

Altsax:
Underbar låt.
Först satt jag och undrade varför du ville sjunga om den? Den är ju så vackert sjungen! Sen hörde jag nån enstaka vokal som inte var i samma perfekta pitch som resten, det räcker att räta upp de (jag tror det var tre eller fyra stycken ställen på slutet)

Behåll stråkarna! Underbara!
Tokaj kan ha en poäng. Försök får vi höra :-)

/Josef

Gurano:
Du har en fin röst - säg till om du blir sugen att sjunga nåt på mina konstiga flumlåtar om du vill framöver - du är välkommen ;)

Tycker detta låter trevligt Folk över detta. Behagligt avslappat.
Stråkarna låter bra men i mina öron låter de lite trötta stundtals (svårt att förklara vad jag menar så du får försöka förstå vad jag menar med trötta :D ). Jag tror att Tokais stråkidé kan funka.

/Gurano

Marsall:
låter mumma det här.. :)..Sången liiite närmare och högre och med refrkörer så blir det "Top gun".. ;)

Rattlesnake:
Fin röst, skön stämning över hela låten. Gillar din fantasi som genomsyrar arrangemang och instrumentuppsättning, liknar inget annat jag har hört från dig. När du sjunger stämmor med dig själv låter det riktigt häftigt, för många andra personliga röster är det tvärtom.

Ja, vad kan utvecklas då? Håller också med om att stråkarret kan byggas upp mera. Tycker det låter som att den lägsta basen oftare ligger på ters i stället för grundton, och det tycker jag blir lite konstigt. Stråkarnas soloparti (80s -) tror jag hade blivit snyggare med legatostråkar än staccato. Piano och staccatostråken låter lite för jämnstarka i anslagen. Jag skulle ha behandlat dem med lite slumpvisa variationer i velocity. Och ska du ändå sjunga om den så kan nog uttalet bli lite bättre, hårdare konsonanter.

Mixen tycker jag är alldeles utmärkt. Klar, luftig och fin.

Plinka:
Mmmm  :D fantastiskt på det här forumet vad mycket konkret feedback man kan få, verkligen utvecklande!
Tack alla för lyssning och bra kommentarer!

Tokai : Ja, jag förstår vad du menar, ska sätta mig och se över stråkarret igen, och ta mig en funderare...hänger kanske lite ihop med det Gurano var inne på med "trötta stråkar" efter en stund, har själv känt att det är nåt sånt jag stör mig på.

MaxB: Tackar  :) jag får väl komplettera med att lägga upp texten här, men framför allt se om jag kan sjunga lite tydligare  ;)

Altsax: Tackar som bockar, jo jag känner mig också rätt nöjd med första halvan av sången, men när jag sjöng in den så hade jag distade elgitarrer som kom in i vers två, blev lite "dist"raherad och hör att sången även låter lite stressad där...tog sen mitt förnuft till fånga och plockade bort gitarrerna  :P . Kul att du gillar stråkarna!  :D

Gurano: Japp, förstår vad du menar, är inne på samma linje själv kan jag känna med stråkarna...så ska ta mig en liten funderare som sagt. Glad att du gillar min röst  :) kanske kan vi göra ett samarbete nån gång!

Marsall: Ååh, härlig att höra, ska se över sången och nivåerna och tänker mig en lite svävande kör  :D

Rattlesnake: Tack, ja det är lite nya marker som utforskas här! Här hade du lite intressanta kommentarer kring arret som jag ska ta till mig. Och ja, jag har faktiskt själv tänkt på det du säger om lite för jämnstarka anslag, och ska gå in i velocity och pilla lite, tack för att du påpekar. Och ska försöka sjunga lite tydligare nästa gång då  ;)
Gott att mixen är godkänd!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion