Kontrollrummet

Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
2013-09-15: Sista justeringarna i mixen, KLAR!  :D
2013-08-08: Har höjt kören ytterligare ett snäpp, tror jag är nöjd med denna nu!

2013-08-06: Har panorerat kören mer mot mitten, samt justerat eq

Edit 2013-08-05: Har fått lite fler fina distade gitarrfiler som jag mixat in mot slutet, blev lite tyngre och mer dynamik-är det lagom volym? ... men för att inte gröta till det ytterligare så skippar jag nog ev planer på horn o d som diskuterats  ;). Ändringar i mixen har också gjorts då jag förstärkt dynamiken, höjt basmattan som kommer in efter första versen, höjt körtjejerna och sänkt leaden något. Vad tycks?

Edit 2013-07-03: Har ändrat en del i arret, och följt vissa råd från er på KR. Har dammat av min lilla harpa som fått vara med lite och plinka på refrängen. På refrängen har jag nu också mina väninnor Tanja och Katarina som körar. Och sist men inte minst har jag fått en snyggt gitarrspel som kommer in på mellanpartierna, från "en anonym beundrare av låten".


Titel: Kissing Another Frog
Text och musik: Plinka
Arr och prod: Plinka
Sång: Plinka
Gitarr: Än så länge anonym gitarrist! STORT TACK!!
Kör: Tanja och Katarina(my friends)
Låtlängd: 3:38

Här som film med egna målningar(nya och gamla) och foton:



Text:
Vers 1:
I am lost in the woods of spruces and oaks
from the sparce neighbourhoods, I left all my folks
I´m stumbling and puffing over stones over moss
The forest is bluffing me around to be lost

Refr:
But there´s a small little lake
among the maples and oaks
where the dragonflies wake
and the frogs and toads croak
If I find the magic frog
who can change my tragic life
I will kiss him in the fog
and beg to be his wife

Vers2:
I wade in the lake and I wallow in frogs
I´m pale and I´m naked among fairies and bugs
I´m desperately kissing and holding a toad
I´m waiting and listening and in sadeness reload
...and I´m kissing another frog

Refr: There´s a small...

« Senast ändrad: 15.09.2013, 21:08:18 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här är riktigt snyggt! :) Mystiskt vackert som en dimma i skogen. Har inte lyssnat mycket på Enya men visst verkar hon lite inspirerad av dig!  ;)

Hör jag en visslande flöjt någonstans långt bak? Mera! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Tackar, vad gott att höra! Var lite orolig där att jag flummat iväg alldeles...  :blink:
Ja jo jag tror kanske att Enya omedvetet är inspirerad av mig  :P
Och flöjten finns där, du har rätt  :D Kanske ska jag lyfta fram den lite mer  :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Att arrangera stråkar är en konst. Tycker du gjort det rätt bra, men skulle ha önskat att du bygger upp det mer. Lite försiktigt i början för att sen ösa på mer mot slutet. Enkla stråklinjer som ligger lite spännande mot sången och sen trycka på med staccaton. I början mer som en stråkkvartett och sen hel orkester. Eller nåt. Skulle själv ha svårt att fixa det, men kanske du? Jag gillar melodin, är alltid lite svag för det melankoliska. Sången har några snea toner som nog skulle kunna fixas.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tokai har en underbar förmåga att hitta det andra inte hittar eller nämner, som ger förbättringspotential.
Jag gillar det drömska i låten och fixar inte själv stråkar bättre så jag tycker du gjort kompet med stråkarna bra.
Sången är också skön som den är men jag vet inte vad du sjunger.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Underbar låt.
Först satt jag och undrade varför du ville sjunga om den? Den är ju så vackert sjungen! Sen hörde jag nån enstaka vokal som inte var i samma perfekta pitch som resten, det räcker att räta upp de (jag tror det var tre eller fyra stycken ställen på slutet)

Behåll stråkarna! Underbara!
Tokaj kan ha en poäng. Försök får vi höra :-)

/Josef


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Du har en fin röst - säg till om du blir sugen att sjunga nåt på mina konstiga flumlåtar om du vill framöver - du är välkommen ;)

Tycker detta låter trevligt Folk över detta. Behagligt avslappat.
Stråkarna låter bra men i mina öron låter de lite trötta stundtals (svårt att förklara vad jag menar så du får försöka förstå vad jag menar med trötta :D ). Jag tror att Tokais stråkidé kan funka.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
låter mumma det här.. :)..Sången liiite närmare och högre och med refrkörer så blir det "Top gun".. ;)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Fin röst, skön stämning över hela låten. Gillar din fantasi som genomsyrar arrangemang och instrumentuppsättning, liknar inget annat jag har hört från dig. När du sjunger stämmor med dig själv låter det riktigt häftigt, för många andra personliga röster är det tvärtom.

Ja, vad kan utvecklas då? Håller också med om att stråkarret kan byggas upp mera. Tycker det låter som att den lägsta basen oftare ligger på ters i stället för grundton, och det tycker jag blir lite konstigt. Stråkarnas soloparti (80s -) tror jag hade blivit snyggare med legatostråkar än staccato. Piano och staccatostråken låter lite för jämnstarka i anslagen. Jag skulle ha behandlat dem med lite slumpvisa variationer i velocity. Och ska du ändå sjunga om den så kan nog uttalet bli lite bättre, hårdare konsonanter.

Mixen tycker jag är alldeles utmärkt. Klar, luftig och fin.
DON'T PANIC


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Mmmm  :D fantastiskt på det här forumet vad mycket konkret feedback man kan få, verkligen utvecklande!
Tack alla för lyssning och bra kommentarer!

Tokai : Ja, jag förstår vad du menar, ska sätta mig och se över stråkarret igen, och ta mig en funderare...hänger kanske lite ihop med det Gurano var inne på med "trötta stråkar" efter en stund, har själv känt att det är nåt sånt jag stör mig på.

MaxB: Tackar  :) jag får väl komplettera med att lägga upp texten här, men framför allt se om jag kan sjunga lite tydligare  ;)

Altsax: Tackar som bockar, jo jag känner mig också rätt nöjd med första halvan av sången, men när jag sjöng in den så hade jag distade elgitarrer som kom in i vers två, blev lite "dist"raherad och hör att sången även låter lite stressad där...tog sen mitt förnuft till fånga och plockade bort gitarrerna  :P . Kul att du gillar stråkarna!  :D

Gurano: Japp, förstår vad du menar, är inne på samma linje själv kan jag känna med stråkarna...så ska ta mig en liten funderare som sagt. Glad att du gillar min röst  :) kanske kan vi göra ett samarbete nån gång!

Marsall: Ååh, härlig att höra, ska se över sången och nivåerna och tänker mig en lite svävande kör  :D

Rattlesnake: Tack, ja det är lite nya marker som utforskas här! Här hade du lite intressanta kommentarer kring arret som jag ska ta till mig. Och ja, jag har faktiskt själv tänkt på det du säger om lite för jämnstarka anslag, och ska gå in i velocity och pilla lite, tack för att du påpekar. Och ska försöka sjunga lite tydligare nästa gång då  ;)
Gott att mixen är godkänd!
Plinkar på en låt...


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Det gillas.....

Detta tycker en stråkälskare om.... Mkt bra! Din röst passar också väldigt bra. Någon skrev om mer närhet i sången och det hade jag testat på den första biten.

Lite udda ljud här och där hade varit spännande, typ slutet. Det har nämnts att bygga stråkarna från liten ensemble till full orkester - lysande.
Några knäpptoner på passande ställen hade varit spännande.

Med vänlig hälsning,
Göran


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Det gillas.....

Detta tycker en stråkälskare om.... Mkt bra! Din röst passar också väldigt bra. Någon skrev om mer närhet i sången och det hade jag testat på den första biten.

Lite udda ljud här och där hade varit spännande, typ slutet. Det har nämnts att bygga stråkarna från liten ensemble till full orkester - lysande.
Några knäpptoner på passande ställen hade varit spännande.

Med vänlig hälsning,
Göran

Tackar, kul att det gillas!
Jag tar till mig dessa tips, och håller med om tanken med att bygga upp låten från liten ensemble till full orkester, samtidigt som jag har funderat lite till, och känner att jag gillar att staccatot kommer in redan direkt efter första versen, tycker själv att det är bästa partiet på låten...
Så funderar nu på att prova lite bakvänt, och bygga ner ensemblen efter det...? Får nästan prova mig fram lite här  :) Kanske kan det komma igen på slutet?
Plinkar på en låt...


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt och stämningsfullt! Gillar framför allt din mjuka sångröst!
Sällar mig till dom som tror på Tokais idé vad gäller stråkarna.
Att bygga upp låten till ett crescendo i slutet med maffiga stråkar och körer.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oj vad fint detta var.

Jag håller med Tokai.Palm har också en fining-lite knäppljudslir på en del av stråkpartiet.Gärna nånstans i mitten sedan ökar allt i stråk arret därifrån för att blomma ut i fullt arr och sedan ett finkänsligt litet knäppningsparti som avslutare - då köper jag skivan.

Riktigt bra det här,sugen att köpa den redan nu..  :)

Mike


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj vad fint detta var.

Jag håller med Tokai.Palm har också en fining-lite knäppljudslir på en del av stråkpartiet.Gärna nånstans i mitten sedan ökar allt i stråk arret därifrån för att blomma ut i fullt arr och sedan ett finkänsligt litet knäppningsparti som avslutare - då köper jag skivan.

Riktigt bra det här,sugen att köpa den redan nu..  :)

Mike

Håller med Mike på alla punkter! Jättesnyggt Plinka, lite förfining kvar nu på stråkarna så är den komplett i mina öron :D

Bra jobbat!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Fin låt, liker den melankolske stemningen  :)
Du har fått mange bra tips ser jeg så det er bare å jobba på, men det er bra allerede. Kunne ønsket sangen litt högre, och en tydligare flöjt.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Vacker melodi och pampigt med stråkarret. Sången dör bort lite i slutet av fraserna, går ju att fixa med automatisering. Känner mig lite tveksam till "mega-arret" Enya. Tror på närheten i visan och då skulle jag pruta på reverb och kanske bara ta in en gitarr, kanske piano och en cello men det är jag det. Låten som sådan är riktigt fin. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Oj vad fint detta var.

Jag håller med Tokai.Palm har också en fining-lite knäppljudslir på en del av stråkpartiet.Gärna nånstans i mitten sedan ökar allt i stråk arret därifrån för att blomma ut i fullt arr och sedan ett finkänsligt litet knäppningsparti som avslutare - då köper jag skivan.

Riktigt bra det här,sugen att köpa den redan nu..  :)

Mike

Håller med Mike på alla punkter! Jättesnyggt Plinka, lite förfining kvar nu på stråkarna så är den komplett i mina öron :D

Bra jobbat!

/Marre

Tackar  :) ok ni vinner allihop, ska försöka minska ner det pampiga i början och bygga upp det som de flesta av er verkar eniga om  ;) Har fått mig lite idéer här om hur jag ska gå vidare nu. Ska bli riktigt roligt!

Vacker melodi och pampigt med stråkarret. Sången dör bort lite i slutet av fraserna, går ju att fixa med automatisering. Känner mig lite tveksam till "mega-arret" Enya. Tror på närheten i visan och då skulle jag pruta på reverb och kanske bara ta in en gitarr, kanske piano och en cello men det är jag det. Låten som sådan är riktigt fin. 

Tackar så mycket, ja sången ska ju ändå läggas om så tar mig en titt på det då, men lite ändringar av arret får det bli först  :) Ska förenkla och minska ner ensemblen och bygga upp den, staccatofiolerna ska ändå få komma in på slutet.

Tack än en gång för alla kommentarer och tips. Återkommer om några dagar när jag har en ny verre  ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Sådär, nu har jag knåpat lite till på denna, pillat lite i velocityn, ändrat lite i arret efter goda råd från er, fått hit ett par väninnor till kören. Dessutom dammat av min lilla harpa som fått vara med och plinka lite på refrängen. Och sist men inte minst fått en snygg gitarrfil från någon(anonym beundrare av låten)!
Så vad tror ni?
Plinkar på en låt...


Utloggad Frasseman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
Javisst! Man plockar fram en gammal låt, kysser den och vips har man ett liten pärla. Jag är så tråkig och kanske fantasilös att jag inte har några invändningar eller förbättringsförlag, annars är min standardinvändning att låtar som är bra i sig gärna kan stoltsera med detta genom att spelas sparsamt. Det kan vara något lite stråkljud för mycket....kanske...kanske inte...gillar ju stämningen, likhet med Tokais magiker är jag inte helt bekväm med den här grodan och hur den egentligen reagerar på en kyss men obs det är ingen kritik utan mer att jag uppskattar de dimensioner som kommer igenom. Och gitarrsolot är ju riktigt tasty. Ja, lyckost om det är sådana saker du har som ligger och skräpar på vinden...


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättefin sång och stämmor, lite irländsk feeling. Vackert och smakffullt. :D Gitarren är skön.  Gör du resten av musiken själv?  B)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter bättre på alla punkter. Bra jobbat!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Det verkar som att den gått åt det bättre hållet då  :) glad för det!

Frasse: Tack för positiv och härlig kommentar, och lyssning  :D Jooo grodor kan ju va lite slemmiga, och har hört att dom är giftiga  :wacko: fast du kanske mest syftar på vad grodan skulle tycka om en stor hemsk människokyss  :P men vid den här frustrerande tiden i mitt liv så var nog grodan en ren symbol, och det var ju rätt tröttsamt att hålla på och "kyssa grodor" hela tiden...  :D Och kul att du ocksp gillar gitarrsolona, det gör jag med!

Roffe H: Tack för det! Ja jag gör resten av musiken själv, i just denna är dock allt genom midi, utom harpan som är det enda äkta!  :D

Equality: Tack för ännu en lyssning, vad bra att det bär sig framåt  ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Angående grodkyssande
När jag var liten och mamma berättat den sagan för mig pussade jag en riktig groda
-Hon? blev ingen prinsessa, hoppade därifrån och fortsatte vara groda, just då tänkte jag att kyssen kanske behövde tid på sig att verka, om en dag eller två så kanske. Har ingen aning om vart hon tog vägen, vi gick så att säga skilda vägar. Kanske var det inte ömsesidigt.

När jag blivit större så pussade jag en tjej jag trodde var "min prinsessa".
Hon förvandlades till groda, om du förstår vad jag menar. Så det verkar fungera åt andra hållet.

 <_<

Folk i allmänhet är väldigt mycket yta och lite innehåll (som de visar upp iallafall). En sån här text går inte hem där, eftersom man måste lyssna på djupet.
De djupa människorna, de som egentligen är intressanta, de som man vill umgås med, däremot - de kommer att gå bortom orden och förstå budskapet.
För dem är den här texten ännu bättre - eftersom den kräver mer.

* Melodiös (inte melodilös utan melodiös, det är en viktig skillnad :) ), vilket brukar utmärka dina låtar (som musikskrivare är du i samma kategori som Mando Diao alltså, en lite mer publikfriande text bara så ...)
* Nu bygger du upp låten bättre.
* Du har mig på det eftertänksamma och med tydlighet, välartikulerade första orden - faschinerande hur mycket känsla du får in i ett enda "I am"
* Gitarren bryter av bra, ingen stråkfrossa med en så härligt distad gura, riktigt bra!

MAO, en smal och väldigt bra låt! Bra jobbat! Jag tycker du har rätt fokus!

Fortsätt Plinka!
/Josef


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
En helt annan och mer dramatisk låt än den mystiska stråkfrossan - inte illa alls men en helt annan upplevelse nu! ;) Jag skulle kunna tänka mig en timpanivirvel i sista takten av upptakten till elgitarrpartiet och att bastrumman ligger med där också samt lite mer tyngd i bastangenterna på pianot bakom solot eller ännu hellre "baspedal"... Kanske ligger sången aningen högt men inte så det stör.... Underbar låt! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu låter det mycket bra!  :)
Skön låt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vilken kyss den här låten fick :wub:

Ja, nog har en del grodor kyssts i det verkliga levande livet <_< ;)

Din anonyme beundrare ska ha en stor eloge för sitt eminenta gitarrspel!

Din röst är magnetisk Plinka, klangen påminner mej lite om Sade, fast ändå låter det just..Plinka, omisskännligt ^_^

Underbar låt som berör, 5/5.

Mera, nu är du igång på allvar, jättekul :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Altsax: Jaa, kanske är det så att det rentav oftast fungerar bakvänt med prins/prinsesskyssandet ?  :lol: Det är därför det finns så många grodor i vår värld  ;)
Tack för din fina kommentar, och att du förstår texten  ;) du har rätt, är nog inte alla som lyssnar bortom orden...men då får man ju i alla fall en liten saga i melodiform. Att jämföra mitt musikskrivande med Mando Diao var väldigt smickrande  :wub:
Och glad att arret fungerar bättre nu, och precis som du säger så får man inte samma känsla av pampig stråkfrossa nu med den fina gitarren!

Jocke: Tack! Gott att höra, jag ska ta till mig dina idéer/tips och se inför sista pillandet vad detta kan göra! "Bas-pedal.." -vad är det?

Asti: Tack för det!  :D

Marre: Haha  :lol: ja jag har numera slutat kyssa grodor, och satsar på att kyssa låtar istället då  ;) Ja, min anonyme gitarrist får suga i sig av de glada tillropen!
5/5 lät ju som ett rätt hyfsat betyg, blir nästan uppblåst som en padda! Tack för det :wub:


Plinkar på en låt...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Lätt mig i hängmattan o drog på i lurarna ..Såg en bild av en stor scen publiken gungade med sen kliver en man med svart hatt o en cigg hängandes i ena mungipan med en hängande Gura vid knäna...himmelen lyfter...publiken sjunger med  .....


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jocke: Tack! Gott att höra, jag ska ta till mig dina idéer/tips och se inför sista pillandet vad detta kan göra! "Bas-pedal.." -vad är det?


Det här nog en lite väl avancerad övning för att passa in bakom gitarrsolot men om du tänker dig den första svepande långa tonen lågt i bakgrunden och sedan egentligen bara följa ackorden eller kanske i en långsamt stigande eller fallande skala. Tänker mig det naturligtvis inte alls så accenturerat som här... den är ju tänkt att spela med fötterna.  ;) Det finns säkert låga toner i en synt nära dig! :)



https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vilken röst du har Plinka! Mycket speciell, unik, personlig och vacker.

Låten är jättemysig. Behöver du hjälp med stråk så är det bara att PMa. Gick snabbt igenom kommentarerna hittills och nån sa att ökad dynamik (börjar lugnt och stegras) vore nåt su borde satsa på inför nästa verre. Eller så hittade jag på det, skummade bara snabbt igenom skriverierna. ;)


https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Marsall: Intressant syn du fick i din hängmatta   :D Coolt, tack för att du delar med dig  ;)

Jocke: Aah, nu har jag fått mig en lektion i bas-pedal, tack för det  :D Själv har jag bara erfarenhet av gas-pedal...  :unsure:

Divi: Tusen tack! Första versionen blev väldigt pampig direkt efter första versen, så efter goda råd tonade jag ner det pampiga, och staccatostråkarna fick komma in senare, men det tonades ner ytterligare med gitarren, men kanske skulle man ändå ösa på lite mer på slutet... har fått förslag om såväl timpanitrummor som pukor, "bas-pedal" samt powerackord på elgitarr till sista refrängen...
så det verkar finnas ett litet behov av lite mer dynamik, ja  :) Stråket tar jag tacksamt emot goda råd/hjälp från en expert som dig ;)

Plinkar på en låt...


Utloggad Freddy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 310
    • Visa profil
Gillar låten, nästan sugen på att göra en mix på den.

Jag skulle nog önska att du har någon form av trumbeat när sologitarren och stråkarna kommer in, alternativt ingen elgitarr alls. Om jag fick välja.

skön soft sång.
"I can take you far but I'll burn you out before we get there"

https://soundcloud.com/gitarrfreddan


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Om du visste hur många som vill få Freddys hjälp och hur svårt det är att få lite av hans tid skulle du förstå vilken fantastisk komplimang det är  B)


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Jäkligt snyggt. Tycker att det är den bästa låten jag har hört av dig hittills.
www.alatarmusic.com