Kontrollrummet

Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skit snyggt.. Passar såå bra ihop bild och musik.. :wub:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Oj, oj, mycket imponerande. Tycker det har hänt mycket med mixen också sen jag lyssnade sist. Väldigt fint alltihop.
Snacka om skog och inte såna där granplantager som breder ut sig tillsammans med kalhyggen. Jättefina målningar och foton som passar perfekt med låten som sagt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jocke, Eddi, Bjurte, equality:
Tack så väldans!  :D Tycker själv att musik och bild kan förstärka varandra på ett intressant sätt. Dessutom märker jag på mig själv att när jag gör musik så inspirerar det mig att måla, och måleriet kan inspirera till musik, så de liksom går hand i hand  :)

Ja en del har hänt med mixen, behövde vila öronen från den en tid, plockade fram den igår och mixade om den, så nu känner jag mig i alla fall nöjd  ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vilken fullträff det här är, allt är så vackert både i ord, ton & bild så jag blir alldeles varm i hjärtat.

Tack :wub:

/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Vilken fullträff det här är, allt är så vackert både i ord, ton & bild så jag blir alldeles varm i hjärtat.

Tack :wub:

/Maria
Oj...tack för det  :wub:
Plinkar på en låt...


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Snyggt på fejjan å snyggt här med  :)

Du är inte bara musikalisk,du är mycket konstnärlig också,det gillar jag.Jag hade en session med penslar för några år sedan men musiken tog mer och mer tid så jag lade ned det.Väldigt sugen ibland att undersöka om alla akrylfärgerna har torkat ihop.Bilder ser man ju hela tiden.Det hänger ihop på nåt sätt med musiken,samma ådra typ eller nåt..

Mike



Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Tackar även till HMike och laggos!  :D

Måste verkligen konstatera och poängtera att det är ni vänner här på KR som fått visan framåt. Hade det inte varit för era kommentarer och idéer (och fin gitarrhjälp som jag fick!) så hade den inte blivit klar. Och då hade det inte blivit någon video heller.
När jag ser tillbaka på min lite trevande musikidé från början, och till vad den blev, både vad gäller arr och mix. Tack!
Plinkar på en låt...




Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa