Forum > Demolåtar

Hedblom - New World

<< < (4/6) > >>

Jocke:
Det här har förutsättningar att bli så in i h-e bra. Komposition och arr tycker jag fungerar helt lysande men vila öronen lite nu för mixen lämnar en del att önska... ;-)

Eddi:
Ok nu har jag haft tid att lyssna på denna hit. Jag tror att du ligger helt rätt i tonhöjd för din röst - funkar bra med lead och kör - mina problem är vänster ackegura som dels är för hög och dels är för på. Sänk volymen på den och öka reverbet så kommer det att bli en helt annan låt. Så tar vi det därifrån.

Marsall:
Håller med Jocke o Eddi :)

Vart bra med den dubbade sången..Men testa med det jag nämnde..Tror på det pålägget också på Refrängen
Kör hårt! B)

Mvh

Hedblom:
Åter igen: Tusen tack för alla kommentarer  :D

Har laddat upp en ny mix igen. Jämförde med andra liknande låtar och gitarrerna låt helt klart för högt volymmässigt. har åtgärdat det nu, gjort några nya panoreringar och ändrat några ljud.

Problemet är att jag tidigare inte brytt mig särskilt mycket om ljudet. Har alltid tänkt det som ett kört projekt att få till ett bra ljud hemma, men börjar bli mer och mer intresserad, och nu känns det som att jag inte har en aning om vad jag ska ratta på mer, så jag tar tacksamt emot alla tips och synpunkter  :)

Rattlesnake:
Visst är det en riktigt bra låt som kan bli ännu bättre. Skulle önska lite mer driv i basen, den är ganska anonym.
Ez-trummorna känns för utanpåliggande, och det blir något slaskigt diffust över hihat och baskagge. Är det grundinställningen? Prova att dra ner på rummet och dra ihop stereobilden på både det och OH.

Jag tycker det låter som att tonarten passar bra, låter inte ansträngt. Håller med föregående talare om att kompguran är för hög och på. Reagerar på det ifrån solot och framåt.

Gillar slutet, kul och överraskande.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion