Forum > Demolåtar

Hedblom - New World

<< < (3/6) > >>

Marsall:
Ännu en hit!! :) Ang den braiga refr och sång..så om du tänkt en dubbelrefr? och kör så en variant e att du svarar på din egen sång...

Guror lägre eller lite längre bak i ljudbild vers(Så din braiga sång får bättre plats!! ...Kanske en aningen högre på refr..Hängackordguran?

Mvh

Hedblom:
Tack Marsall  :D Jag ska fundera lite på refrängen. Standard är att lägga några stämmor, men jag får helt enkelt prova mig fram och se vad som blir bra.

Men en liten fundering till er alla. Jag fick några kommentarer igår att jag borde sänka tonart för sången? Håller ni med eller är det bra som det är? Jag är medveten om att inspelningen går att slipa på, men jag vet inte om lösningen är att sänka en tonart? Blir så kluven när jag får sådana kommentarer.

Gurano:

--- Citat från: Hedblom skrivet 04.06.2013, 12:16:58 ---Tack Marsall  :D Jag ska fundera lite på refrängen. Standard är att lägga några stämmor, men jag får helt enkelt prova mig fram och se vad som blir bra.

Men en liten fundering till er alla. Jag fick några kommentarer igår att jag borde sänka tonart för sången? Håller ni med eller är det bra som det är? Jag är medveten om att inspelningen går att slipa på, men jag vet inte om lösningen är att sänka en tonart? Blir så kluven när jag får sådana kommentarer.

--- Slut citat ---
Du kan ju alltid testa att sänka tonarten - om det låter bättre så kör på det om inte så håll kvar vid din verre :)
eller helt enkelt bara bestämma dig för att denna tonart är bra ;)

Gurano

equality:
Riktigt skön låt och jag har inga problem med rösten. Fuzzgitarren däremot är lite jobbigt. Om den bara finns på refrängerna skulle jag inte uppleva det så.

Hedblom:
Tack för alla era kommentarer. Mycket roligt att höra och motiverande så att man fortsätter  :D

Jag har gjort om inspelningen nu och tänkt på er kritik samt att det är hela låten nu på 3:42 och inte bara en vers och refräng.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion