Forum > Demolåtar
Hedblom - New World
MaxB:
Jag ger en rapport från laptophögtalare. Sången för låg i vers, trummor för höga där.
Nån distad gitarr lät lite för hög. Det här är en skön låtidé, som har potential.
En liten grej som kanske ingen nämnt, så jag tipsar om den lilla detaljen:
Du glider upp till höga F i "Can you hear" (bland annat vid 103 och 107). Testa om du kan sätta den tonen direkt, utan att först glida upp till den. Låter bättre så. Alternativt kan du försöka nå den rätta tonen snabbare, det tror jag skulle vara bra. Nån som jag samarbetat med, har i mitt sångspår klippt bort första delen, då jag omedvetet glidit upp till rätt ton, så att det låter som om jag sätter den direkt.
bollkalle:
Tycker det låter finfint, trummorna låter högt och det tycker jag de ska göra. Den akustiska gitarren känns riktigt skön. Känns som om du har bra utrustning.
Har faktiskt inte så mycket negativ kritik till detta. :) Kör hårt och satsa på att få till en grym EP!
HasseFX:
Skön pubrockkänsla i denna :P Är på gång att bli riktigt bra!!
Sången låter "fel" innan första refrängen - vill du ha det intima måste den närmare. Inte helt lätt att lösa då den inte heller får låta som en helt annan låt än resten - kanske överdriva och lägga första versen i "örat" med någon lämplig doubler-effekt :huh: (tänker högt).
Trummorna sticker ut - det bör vara svagare transienter och ett kompaktare "mindre tydligt" sound. På med (eller byt) kompressor? Gärna lite mer "loose" spel med lite studsande stock på virveln :)
Hedblom:
Tack för era kommentarer :D
Jag försöker att tänka på allt ni säger. Största lärdomen än så länge är att jag kan halvera volymen på alla gitarrerna :rolleyes:
OBS! Jag har lagt upp en ny version i första inlägget. Blir det nån skillnad?
Har mixat om, lagt om sång och gitarrer, och ändrat några ljud.
Länk här: www.hedblom.nu/new_world1.mp3
Jocke:
Se där - jäklar i min lilla låda - det här gillas - bra jobbat! :)
Egentligen är det väldigt bra och funkar utmärkt så här men jag ska hinta om några detaljer som jag upplever... det kan vara så att det låter utmärkt i annan lyssning men det hinner jag inte nu...
Efter ...sacrifice today - läckert trumfill skulle jag vilja att höger gitarr tonade ut lite snabbare för den spelar ju inte i versen sen.. Solot kommer in så snyggt! :) När höger elgitarr spelar solo så hamnar den i mitten... men fills och komp ligger till höger... vet inte riktigt om det stör mig eller inte... Tycker att reverbet på sången är lite långt ibland och att det är lite för mycket smack i bastrumman (eller om den helt enkelt ska sänkas lite...?)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida