Forum > Demolåtar
Jocke & Roffe - Det blir som det blir... med samma text men ny mix.
Rattlesnake:
Låter riktigt bra om det här, bra tydlighet och tryck. Tajt.
Men det låter inte som en instrumentallåt utan som ett backingtrack där man har tryckt mute på sångspåren!
Jag skulle nog ha editerad om den lite, färre refrängsvängar innan gitarsolot, och lagt dem efter solot istället.
Jocke:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 08.06.2013, 00:22:11 ---Låter riktigt bra om det här, bra tydlighet och tryck. Tajt.
Men det låter inte som en instrumentallåt utan som ett backingtrack där man har tryckt mute på sångspåren!
Jag skulle nog ha editerad om den lite, färre refrängsvängar innan gitarsolot, och lagt dem efter solot istället.
--- Slut citat ---
Tack! :) Blir så glad av att det låter tydligt och tajt redan - ärligt talat har jag inte lagt så mycket tid på detta... med mycket regn i sommar ska det nog ordna sig! ;-) Nä, precis - det behövs en lead och det måste jag fnula på och sedan anpassa arret! :)
Jocke:
In stiger Roffe med sina sköna saxar och sång och plötsligt känner jag att det börjar lira! :)
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Jocke-det%20som%20blir%20130610-1830%20%28HEL%20L%C3%85T%20M%20S%C3%85NG%29.mp3[/mp3]
Kom gärna med synpunkter - jag har inte jobbat mer med grunden men kommer att kika på alla tips under regniga dagar i sommar! :)
Girly:
Skönt sväng...man kan liksom inte låta bli att gunga med B)
Lite textjobb bara så blir det topp! :)
/Girly
Hedblom:
Börjar bli riktigt bra, men det var något konstigt med texten ;)
Skulle ta i lite mer på sången också när ni spelar in riktiga texten, kanske inte volym men attityd. lyssnar med iphonen nu så det är väl inte bästa ljudkällan heller. Det tror jag skulle bli bra :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida