Forum > Demolåtar

Jocke & Roffe - Det blir som det blir... med samma text men ny mix.

<< < (5/13) > >>

Tokai:
Crasharna behöver inte komma in hela tiden. Förstår att det är lite repeat här, men bör väl fixas omgående, ja kanske t.om innan...
Mollpartiet, som inte är boogie, gillar jag,  harmiserna helt i min smak, fast trummorna måste hänga med synkoperna bättre. Det blir lite segt just nu. Mera spänst eftersökes mao.
Blir nog bra det här med lite sång också.

MaxB:
ja det tuffar på ganska snällt, ingen gitarrtuffing sticker ut hakan o överraskar.
Typiskt trummisar där på slutat... racka-da-damm

Jocke:

--- Citat från: Tokai skrivet 05.06.2013, 19:40:20 ---Crasharna behöver inte komma in hela tiden. Förstår att det är lite repeat här, men bör väl fixas omgående, ja kanske t.om innan...
Mollpartiet, som inte är boogie, gillar jag,  harmiserna helt i min smak, fast trummorna måste hänga med synkoperna bättre. Det blir lite segt just nu. Mera spänst eftersökes mao.
Blir nog bra det här med lite sång också.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och tips! :) Jag förlängde partierna tidigare för att få tid/plats att jobba med en lead och det blir lite långdraget att lyssna på ett tomt "backingtrack" - det håller jag med om! ;-) Får tajta till det och variera mer när det kommer på en lead.

--- Citat från: MaxB skrivet 05.06.2013, 19:57:21 ---ja det tuffar på ganska snällt, ingen gitarrtuffing sticker ut hakan o överraskar.
Typiskt trummisar där på slutat... racka-da-damm

--- Slut citat ---

Ja, sådana där är de - de där trummisarna!^^ Vi får väl se vad som händer... jammade bara en stund kring harmonierna och det är kanske inte helt omöjligt att tom jag blir överraskad av vad som kommer!  :rolleyes:  :P

equality:
Schysst övergång där till septimaackorden. Ska inte sologuran ha ett "elakare" ljud? Sång nån gång?  :D

Jocke:

--- Citat från: equality skrivet 06.06.2013, 20:57:21 ---Schysst övergång där till septimaackorden. Ska inte sologuran ha ett "elakare" ljud? Sång nån gång?  :D

--- Slut citat ---

Tack! :) Tålamod - min vän - tålamod! Jag firade Danmarks nationaldag i går och idag... ja, det har ju också varit en dag av firande... ;-) Septima är 7:an va...?^^ Jo, som det låter nu ska det nog vara ett lite elakare solo... men som jag skrev i början av tråden så trodde jag att jag ramlat ner i jazz-träsket och höll igen lite... Sång? Ja, det behövs... funderar och gnolar! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion