Forum > Demolåtar

Håller på med lite pop på svenska fast inte ens halvfärdigt bara en idé

<< < (3/6) > >>

bjurte:
Ja du har en del bra ideer i huvudet du.. ;)

Mixen var inge vidare svårt att uppfatta dom olika instrumenten ordentligt.
Som sagt i tidigare låtupplägg av dig, var lite nogrannare med att stämma dina instrument, lyssningen blir så mycket mer givande
med ett stämt 'strängaspel' ;)
Men visst hör man en bra låt och spelglädje, Kör hårt....

Harmonica mike:
Jag håller med boysen,skön truddelutt i ett raskt tempo.
Mera verser och kör så det ryker tycker jag.Lite mer jobb på mixen också så blir det perfa.

Mike

druiden:
Tack gubbar! Bjrurte, alltså jag dubbelkollade och stämte guran innan jag spelade in slingan, fattar inte varför det blir falskt, den är nyligen inlämnad för att kolla intonering osånt :S

Jocke:

--- Citat från: druiden skrivet 03.06.2013, 13:13:04 ---Tack gubbar! Bjrurte, alltså jag dubbelkollade och stämte guran innan jag spelade in slingan, fattar inte varför det blir falskt, den är nyligen inlämnad för att kolla intonering osånt :S

--- Slut citat ---

Det finns många lärdomar här... vi uppfattar saker olika (inte bara virvel-sound, bjurte...  :rolleyes: ) Jag uppfattar det som en vibrato-effekt som varierar tonhöjden och om det kan uppfattas som "surt" får man försöka "gömma den" i lite dubb och reverb kanske... eller skruva ner den en aning?

Stämma kan man hålla på med...  :rolleyes: Kolla gärna stämningen när du spelat en stund...^^ Vissa instrument påverkas lätt av enkla saker som av kroppsvärmen när man spelar på den eller av att solen lyser in medan andra fortfarande är hyggligt rätt stämda efter några år på vinden... ;) Sen spelar det mycket stor roll hur man lägger på strängarna... men jag uppfattar soundet, som sagt, som en vibrato-effekt... Jobba på - du gör bra grejer! :)

druiden:
Tror det var en effekt på gitarren låter det bättre nu?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion