Forum > Demolåtar

Håller på med lite pop på svenska fast inte ens halvfärdigt bara en idé

<< < (6/6)

Jocke:
Tycker nog att det här inte är så dumt... allt låter högre och är lite tajtare iofs... Låten stannar liksom upp i övergångarna trots att det inte är något riktigt break... du kanske ska bestämma dig...? En annan sak är vilken dialekt du ska sjunga på - kräver också sitt beslut!^^

druiden:
Jag vet ledsen Jocke är inte så bra på det här riktig rookie är dessutom sjukt osäker på det jag gör därför jag lägger upp så mycket nya versioner här.. kul med någon som lyssnar. Flickvännen är lagom trött.... Iaf jag roddade till det nu blev det sjukt mycket coolare.

Vad menar du med bryter av, är det något fill som är fel låter det konstigt?

Jocke:
Jag tycker det ska vara pukslag precis före trumvirveln i början tex. Sedan händer det igen... Tror att du ska ha "Full stop" vid 95 men låten måste vara längre om det ska funka... Tycker det är gott tryck i trummorna men allt annat måste tajtas till för att de inte ska ta över helt. Som sagt - go låt med med förutsättningar att bli riktigt bra - jobba på! :)

Bribedant:

--- Citat från: druiden skrivet 01.06.2013, 12:13:23 ---Inspelningstekniskt är det en katastrof, falksång är det gott om men är idén god att jobba vidare på?

--- Slut citat ---
Eftersom du frågar så, nej det håller inte.Texten kan du använda, men till något mer musikaliskt intressant. Indipop, den genren måste vara hopplös att göra sig hörd i. Finns ju hur mycket bra sånt som helst. Sätt lite eget stuk på det hela.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion