Forum > Demolåtar
Håller på med lite pop på svenska fast inte ens halvfärdigt bara en idé
druiden:
Håller på med en ny låt i musikstilen jag tycker mest om svensk indiepop!
Inspelningstekniskt är det en katastrof, falksång är det gott om men är idén god att jobba vidare på?
Text
--- Citera ---Det enda du behöver göra nu är att erkänna alla dina fel
men du har aldrig fel nej det är bara ja som alltid gör en scen.
Jag minns en kväll i Malmö det var folk precis över allt och jag bad dig hålla hårt i min hand men du försvann i en annan famn
Du mötte Adam och han fråga dig om du ville följa med
på en klubb nånstans men jag passar aldrig, nej jag passade aldrig in nånstans
Så jag blundar hårt och jag tar mitt hjärta, mitt smärtande hjärta och vandrar långsamt hem till den gamla stationen som ju alltid varit min enda vän
Ref:
Jag kan inte säga nej, och jagkan inte säga stopp och jag kan inte förstååå varför det fortfarande är vi två.
--- Slut citat ---
Altsax:
Absolut!
Den kan bli nått. Är detta "Kent"?
Det låter som nått som är väldigt poppis bland ungdomarna
(jag är en gammal gubbe som lyssnar på blues och jazz)
Börja med att lyfta fram sången, skit i om det är lite småfalskt, jag vill höra texten.
Klipp gärna in texten här.
Steg två är att ballansera upp instrumenten.
Sen kan vi börja med finliret - fast jag måste lyssna igen när steg ett och två är klara.
Att bli nästa Kent kanske är Ok ;)
MaxB:
Det är för mycket reverb på sången. Upp med volymen på sången och bort med en del reverb. Sen ny lyssning.
druiden:
Har uppdaterat inlägget och lagt till en sån spelknapp som du MaxB. Enda reverben nu är den av rummet. Spelade mest in sångne för att jag inte skulle glömma melodin.
MaxB:
Upp med texten i tråden! Behöver mer volym på sången men den var alltså bara för att du ska komma ihåg melodin, oki!
Bra grund att arbeta vidare med. Vad använder du till trummor?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida