Forum > Demolåtar

Roffe H - Tula hem och tula vall (med Marre på sång) NY VERSION NR3

<< < (2/4) > >>

Jocke:
Underbart! När ni spelar och sjunger unisont i avslutningen så riktigt ryser jag!  :wub: Håller med Gurano - du får skruva lite för att få rummen att harmoniera Roffe. Vid första lyssningen hade jag svårt att "ta" stråkarna när låten plötsligt morfades från den lilla till stora ensemblen men de ligger snyggt och när jag lyssnar igen reagerar jag inte... tänk vad man vänjer sig fort!  ;) Kanske lite lägre?^^

Dividend:
Det är en jättefin visa. Både du och Marre gjorde den rättvisa, men M. gör den nog snäppet bättre.

En fröjd att lyssna på. Kanske ska sången ned 1db eller så. Bra mix i övrigt.

Girly:
Väldigt fin version!
Håller helt med Gurano... reagerade direkt på de olika rummen som instrumental och sång befinner sig i.
Sen är det något med själva slutet... jag gillar inte fade-outen... tycker det skulle klingat av mer naturligt. Men det är i mitt öra det  :)
Bra samarbete!  :)
/Girly

Roffe H:
En ny version nu, högst upp i tråden. Den gamla skippar vi.
Tack "boys and girls" för lyssning och goda råd. Har försökt att åtgärda det mesta som nämndes, viktigast var dock att få sången och musiken i "samma rum". Jag tror väl att jag lyckades efter lite pillande.  :)
/Roffe H

Marruschkka:
Tack kära kr-vänner..men nu kom det upp en finare version,tack Roffe :rolleyes:

Jag kan säja att den här tonarten var en liten utmaning, jag fick falsetta en del och kom upp på de övre tonerna utan så mycket citron, glissandon är bra ju  ;) :D

Väldigt fin genre det här, att jazza upp våra sköna gamla folkvisor och psalmer, har sjungit sånt här tidigare, men aldrig med saxofon, och det tillför något enormt :wub:

Tack Roffe för att du gett dig in i den avdelningen av svensk musik! Jag sjunger så gärna med dig.

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion