Forum > Demolåtar

Roffe H - Tula hem och tula vall (med Marre på sång) NY VERSION NR3

<< < (3/4) > >>

Roffe H:
Har försökt att göra en ännu bättre version efter Marres önskemål med lite mer reverb på sången, någonstans mitt emellan den första och den senaste. Här kommer den allra senaste där jag också ändrat kompet i andra sångversen. Inte lika livliga trummor osv. Nu mindra rörigt så att sången går fram ordentligt. Hinner inte göra mer nu, tar ledigt från musiken ett tag.  :D
Tycker sången är väldigt fin över lag, och stämmorna tillsammans med saxen på slutet är suveränt bra gjort, och svårt. Kanoners!  :)
/Roffe H

Marruschkka:
Tack Roffe, även om det var en hög tonart är jag ändå rätt nöjd, speciellt vår duett med sax/sång på slutet, jättemysigt ^_^

Brukar ju sjunga i lite lägre tonart, men den här var skoj att göra så här B) :D

Men för sjuttsingen, såga gärna på, det tål vi!!

/Marre

Plinka:
Snygg mix, arret är snyggt, kanske lite "slätstruket", men det gör inget för Marres sång är ju en helt underbar och artistisk tolkning av visan!  :wub:

Harmonica mike:
Snyggt här,bra collab!

Eloge till Maria,bra sång.Kanske Maria stod för långt från micken då hon sjöng in? Tycker mig höra ett rumsljud i inspelningen,och det är ett helsicke att mixa till.Lägre volym in på micken och avstånd ca 5 -15 centimeter och puffskydd Maria,om det nu är det som gör det.Inget fel - så missförstå inte nu.Du har bra röst och förtjänar ett bra sound.Jag sjunger numera i ett kök med kakel på väggarna bakom ryggen och skåpar.Om jag backar mer än 20cm så kommer rumsljudet med på inspelningen,och det låter inte snyggt.
Sedan finns ju överkursen dämpskydd/sångbås,men det är ju fusk :)

Ja ja,lite tankar kring sånginspelning.

Mike

bjurte:
Tycker oxo det låter vackert, men som sagt, något skumt med rumsljudet är det nog..
Man hör du får kämpa lite i det högre registret Maria, men vist ror du hem det..
Snyggt komp  och Saxlir Mr.Sax.. :D 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion