Forum > Demolåtar

The Current - Great Big White

<< < (3/17) > >>

Eddi:
Får du bort rummet på hennes sång så är du kung av Mixland :D

druiden:
Ja nej jag förstår att det inte går, får göra nödlösning hon ska resa bort en vecka, jag som ville få låten klar :/ Är sugen på nästa projekt! Laddar upp en reviderad kopia nu där jag sänkt hennes röst, sänkt oktaven på basen.

bjurte:

--- Citat från: druiden skrivet 17.05.2013, 16:25:47 ---Ja nej jag förstår att det inte går, får göra nödlösning hon ska resa bort en vecka, jag som ville få låten klar :/ Är sugen på nästa projekt! Laddar upp en reviderad kopia nu där jag sänkt hennes röst, sänkt oktaven på basen.

--- Slut citat ---
Det går att Gate:a bort en hel del...

druiden:

--- Citat från: bjurte skrivet 17.05.2013, 16:57:42 ---
--- Citat från: druiden skrivet 17.05.2013, 16:25:47 ---Ja nej jag förstår att det inte går, får göra nödlösning hon ska resa bort en vecka, jag som ville få låten klar :/ Är sugen på nästa projekt! Laddar upp en reviderad kopia nu där jag sänkt hennes röst, sänkt oktaven på basen.

--- Slut citat ---
Det går att Gate:a bort en hel del...

--- Slut citat ---

Viste inte vad det var, har kollat upp det nu. Det gör rejäl skillnad!

MaxB:
Går det att ta bort de sista två tonerna i solodelen D och C# vid 39 sekunder och 108?
Tror det är betydligt bättre utan de två tonerna.
Att det låter falskt om sologitarren vid 98 kan bero på en flanger som du använder som effekt.

Jag gillar verkligen hennes röst. Du kanske kan agera studiotekniker om hon vill låna ut sin röst till andras låtar på kontrollrummet?  :unsure:
Om hon skulle uppskatta det är vi nog flera som skulle vilja samarbeta.

Du skulle kunna lägga upp hennes sångspår utan några andra effekter på webben så kanske andra på kr vill prova att processa sångfilen för att se vad som kan göras med den. Men jag gillar den så här också, även om jag skulle vilja lägga en VST-plugin som heter voxengo stereo touch på sångspåret: http://www.voxengo.com/group/free-vst-plugins/

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion