Forum > Demolåtar

The Current - Great Big White

<< < (2/17) > >>

MaxB:
Hon har riktigt skön attityd i rösten och en bra röst! Dra ner volymen på sången så vinner mixen mycket på det. Annars är det som Eddi också nämner ett skumt reverb på sången som hörs för mycket och skiljer sången från resten.

Ligger inte sången på ett separat inspelningsspår?

druiden:
Jo den ligger på separat spår men reverbet är från rummet :/

bjurte:

--- Citat från: druiden skrivet 17.05.2013, 12:19:33 ---Ni har helt rätt allihop jag hör det, det är inspelat rakt upp och ner i mitt studentrum. Finns det någon nådlösning man kan göra, ställa henne i garderoben?

--- Slut citat ---

Jobba lite med EQ, Gate och Kompressor, det borde gå att fixa till någotsånär i alla fall..
Kämpa på.. ;)

Jocke:

--- Citat från: druiden skrivet 17.05.2013, 12:28:21 ---Jo den ligger på separat spår men reverbet är från rummet :/

--- Slut citat ---

Häng upp sängkläderna på dörrar, gardinstänger och vad du kan hitta... försök hålla mikrofon och sångerska borta från väggarna eller stå med ryggen emot... det finns något tips från Claes att sjunga ut från en hörna... vet inte om det finns i wikin möjligen... Annars tycker jag att låten har potential! :)

druiden:
Ska sätta mig och jobba på det nu, allt är kasst mixat jag kan inte sånt. Yotube here I come! Men jag testar med kkompressor, EQ och limiter

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion