Forum > Demolåtar
Marre och Finlandssvenskarna feat Bjurte - SAFE IN YOUR ARMS
spacetrucker:
Tack för alla kommentarer ^_^. Jag har läst dem och begrundat och:
-Rundat av solot och fillingarna så dom hoppeligen är mindre vassa
-Gett er mer Marre
-Försökt göra nåt åt basen (är den för hög ännu, har inga monitorer för tillfället utan mixar i lurar)
-Minskade lite på några grejer i bakgrunden så "allt inte är på helatiden"
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/SAFE_IN_YOR_ARMS_7-5-2013.mp3[/mp3]
--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.05.2013, 18:40:35 ---
Jadå..vilka musik-kamrater det finns, det är som roligast med musik när man kan samarbeta, som här :wub:
Tack för det KR!! Här finns såna fina förmågor så det är en ren fröjd.
/Marre
--- Slut citat ---
Håller med här till 100%
// Space
Jocke:
Tycker absolut det är ett stort steg åt rätt håll men tycker det är lite "spretigt"... framför allt gitarrerna som krigar med Marre om utrymmet i mitten... De behöver lugnas ner lite - eq + lim? och panoreras bort från mitten - iaf när det är sång... Gitarrsoundet i slutet (finns ett parti i mitten också) låter mer behagligt och separerat. Låten är ju hur go som helst och jag tycker acke-kompet gifter sig fantastiskt bra med sången - lyft guran lite mer vet ja! :)
Marruschkka:
--- Citat från: Jocke skrivet 08.05.2013, 01:28:47 ---Tycker absolut det är ett stort steg åt rätt håll men tycker det är lite "spretigt"... framför allt gitarrerna som krigar med Marre om utrymmet i mitten... De behöver lugnas ner lite - eq + lim? och panoreras bort från mitten - iaf när det är sång... Gitarrsoundet i slutet (finns ett parti i mitten också) låter mer behagligt och separerat. Låten är ju hur go som helst och jag tycker acke-kompet gifter sig fantastiskt bra med sången - lyft guran lite mer vet ja! :)
--- Slut citat ---
--- Citat från: Jocke skrivet 06.05.2013, 23:40:24 ---Håller med dig till 100% Marre! :) Har nog själv aldrig känt mig så inspirerad som i det här sällskapet! :wub:
--- Slut citat ---
Men...du då :wub: Visst är det sant, jag har nog aldrig haft så skoj med musiken som här! Komp-guran är förresten för skön här, är lite kär i den..uppåt!
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.05.2013, 09:19:55 ---KR collab,riktigt bra det här.
Skön låt och kanon bra lirat och Maria i toppform,great!
Kanske lite hög/fet bas,fast i mina monitorer så kan jag leva med den..Lurarna kommer jag inte åt så..
Fem livbojar till Marre å boysen - Björn/Calle/Krister/Johan - så ni färdas tryggt över Ålandshav på era collab :wub:
Mike
--- Slut citat ---
Vi roddar vidare :D Tack Mike!
--- Citat från: bjurte skrivet 07.05.2013, 14:48:11 ---He-he !! Skön låt att Bluesa till(Skön låt ö.h.t.)
Jag bara vräkte på, spår efter spår efter spår.. :huh:
Sedan var det jobbiga att pussla ihop det så det inte bara blev ett enda långt gnissel.. :D
Själv tänker jag lite på "Don't fear the reaper" och "Califonia dreaming" när jag lyssnar på låten och det är ju Kanonlåtar... :)
Tycker att Gitarrstämmorna ligger bra, solot och fillingarna är kanske en aaningens för vassa och höga!! B)
--- Slut citat ---
Du är väl en klippa..fastän du blitt en Synt-hare..men ränderna går aldrig ur..tur är väl det :lol:
Tack snälla ni för goda kommentarer..allt lyfts åt rätt håll p g a er :D
/Marre
spacetrucker:
--- Citat från: Jocke skrivet 08.05.2013, 01:28:47 ---... Låten är ju hur go som helst och jag tycker acke-kompet gifter sig fantastiskt bra med sången - lyft guran lite mer vet ja! :)
--- Slut citat ---
...lyft guran.... menar du ackeguran :unsure:
// Space
cykeln:
Go låt
Låter bra i mina lurar. Marres röst har en annan klang än vanligt - skuren eller effekt? - låter rätt coolt
Är det den där lilla gizmon som får gitarrerna att låta sådär?!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida