Forum > Demolåtar
Marre och Finlandssvenskarna feat Bjurte - SAFE IN YOUR ARMS
bjurte:
--- Citat från: cykeln skrivet 09.05.2013, 12:44:40 ---Go låt
Låter bra i mina lurar. Marres röst har en annan klang än vanligt - skuren eller effekt? - låter rätt coolt
Är det den där lilla gizmon som får gitarrerna att låta sådär?!
--- Slut citat ---
Näe! Detta var Pre-Gizmo (Denna är gjord med Podden) B)
Jocke:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.05.2013, 21:46:04 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 08.05.2013, 01:28:47 ---... Låten är ju hur go som helst och jag tycker acke-kompet gifter sig fantastiskt bra med sången - lyft guran lite mer vet ja! :)
--- Slut citat ---
...lyft guran.... menar du ackeguran :unsure:
// Space
--- Slut citat ---
Ja, den kan gärna få ta lite mer plats! :)
Den här låten är bara hur bra och go som helst! :wub: Ett par detaljer bara... Marre låter lite nasal och skulle i min lyssning tjäna på att hållas igen lite vid 1200-1500 Hz och öka något vid (kanske) 800Hz för att få mer stöd och bärighet i mixen. Sedan känns det snygga elgitarrkompet lite vasst och stickigt... om det är nivå eller EQ vet jag inte säkert... men det är detaljer... Underbar låt! :)
bjurte:
Jag tycker denna mix låter bättre, men fortfarande är Fillsen och solona lite för höga..(men visst kan jag leva med det :D )
Stämmorna däremot ligger perfekt.. B)
spacetrucker:
Hårfina justeringar här. Får se om ni hör nån skillnad.
Sänkte smått på Fillsen och solona och drog lite i Marres eq-kurva :lol:
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/SAFE_IN_YOUR_ARMS_11-5-2013.mp3[/mp3]
// Space
Marruschkka:
Tack Space för den dragningen..det drog till det ännu bättre, varmare sångljud som jag verkligen gillar :lol: :rolleyes:
--- Citat från: cykeln skrivet 09.05.2013, 12:44:40 ---Go låt
Låter bra i mina lurar. Marres röst har en annan klang än vanligt - skuren eller effekt? - låter rätt coolt
Är det den där lilla gizmon som får gitarrerna att låta sådär?!
--- Slut citat ---
Tack Cykeln, men nu låter jag coolare, tycker iaf jag ;) :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida