Forum > Färdiga produktioner
Call me, love me, see me
Marruschkka:
Japps, kompetent utfört är det verkligen :)
Sång, gitarrer, piano, bas och trummor..väldigt bra..men det känns lite för mycket tät ljudmatta här.
Vad jag önskar fick lite mer plats, är framförallt pianot, det drunknar i ljudbilden, och det gör andra instrument oxå.
Måste vara svårt att mixa till detta, men det kommer säkert bli snyggt i slutänden.
Det är låten värd :)
/Marre
Harmonica mike:
Hur tar jag mig ur det här då,jag har ju tryckt lyssna för en vecka sedan..
Då skriver jag så klart när jag har tid :)
Riktigt bra sång.Låten fastnar på något konstigt sätt,jag brukar inte lyssna på dylikt så det får ses som ett gott betyg.
Liret,ja fet grymt as usual.Mixen låter relativt bra via monitorerna,mycket som slåss i samma frekvenser låter det som..Tvinga lite uppååt och lite neråt från distguran så kanske det klarnar lite,eller så släpper du den och går vidare för så tokigt är det inte.
Mike
Wernborg:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.05.2013, 12:36:19 ---Proffsig men lite enformig för min smak.
Sången är fenomenal och bra engelska. Lät mig dock störas en aning av tomtom-trummorna som jag tycker ligger lite väl långt ut.
// Space
--- Slut citat ---
Tack för att du är ärlig. Helt ommixade trummor nu.
--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.05.2013, 18:35:14 ---Japps, kompetent utfört är det verkligen :)
Sång, gitarrer, piano, bas och trummor..väldigt bra..men det känns lite för mycket tät ljudmatta här.
Vad jag önskar fick lite mer plats, är framförallt pianot, det drunknar i ljudbilden, och det gör andra instrument oxå.
Måste vara svårt att mixa till detta, men det kommer säkert bli snyggt i slutänden.
Det är låten värd :)
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre. Mixat om den helt nu. Hoppas det blev bättre.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.05.2013, 09:30:19 ---Hur tar jag mig ur det här då,jag har ju tryckt lyssna för en vecka sedan..
Då skriver jag så klart när jag har tid :)
Riktigt bra sång.Låten fastnar på något konstigt sätt,jag brukar inte lyssna på dylikt så det får ses som ett gott betyg.
Liret,ja fet grymt as usual.Mixen låter relativt bra via monitorerna,mycket som slåss i samma frekvenser låter det som..Tvinga lite uppååt och lite neråt från distguran så kanske det klarnar lite,eller så släpper du den och går vidare för så tokigt är det inte.
Mike
--- Slut citat ---
Tnx bluesman!
Flyttar denna till färdiga nu. Tack för hjälpen på vägen.
HasseFX:
99,9% färdig :) bara piano-dragningen i början som ligger högre än alla andra ljud någonstans i låten ;)
MaxB:
Jag har lyssnat tidigare och jag har lyssnat nu men inte kommenterat. Lite svårt för jag känner mig osäker på mitt omdöme. Jag skriver som några andra att det inte är en låt jag kommer ihåg så länge efter jag lyssnat på den. Bra arbete av musikerna och mixandet men känns som det är mycket instrument och ljud på liten yta.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida