Forum > Färdiga produktioner
Call me, love me, see me
Wernborg:
LÅTNAMN: Call me, love me, see me
GENRE: Electronica/Rock
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
Från plattan Rising. Släpps i juni 2013.
Altsax:
Att låten är hur proffsig som helst, som vanligt från dig, det visste du redan så det behöver vi inte skriva?
Jag vill ha sången en halv till en hel db högre. Den är perfekt placerad (såklart :) ) bara lite låg.
Sen undrar jag om det går att göra nått roligare med basen. Den ligger ofta och anonymt markerar vad det nu är, ettor? i grundackord, den skulle kunna gå upp och ner i nån slags triol till grundackordet, kanske
Jag kan inte termerna så det är troligt att jag beskrev det fel. "tråkig" bas är det jag är ute efter.
Första pianoljudet ligger lite högt. Jag pumpar hög volym eftersom låten är så himla bra och då får öronen en chock när det drar igång.
Gitarrerna, pianot och trummorna är så sjukt proffsiga!
Jag älskar hur trummorna omfamnar mig!!!
:wub:
Gessle kan slänga sig i väggen, så här ska gitarrer spelas!
Tack för att du gör musik!
/Josef
Eddi:
Skön låt får av någon anledning The Who vibbar :D
När det gäller mixen så tycker jag att allt framgår som det ska men jag har lyssnat bå jobbet med lågt ljud i lurar och hoppas att HasseFX hinner svara innan jag kan göra en hemmalyssning :unsure:
jonnerstone:
Låter som nåt som skulle passa halvvägs in i en rockmusikal. Lite anonym tycker jag och slingan framförallt på verserna kändes lite som när Blink182 eller liknande band försöker göra "ballader", lite småtrist. Trummorna låter ganska instängda, känns nästan som om jag skulle ha lock för öronen. Om du närmar dig slutmix så skulle jag nog försöka få virveln att sticka ut lite mer, nu låter den väldigt mycket trumplugg. Sen lägga lite skimmer över hela trumgruppen förutom baskaggen så att det öppnas upp lite. Annars tycker jag det är väl framfört och riktigt bra sång och instrumentalinsatser. Låten lyfter aldrig men som en musikallåt för att föra själva historien vidare till nästa scen skulle den funka som handen i handsken.
Än en gång visar du iaf din makalösa genre-bredd :)
Micke
Jocke:
Mycket detaljer och instrument men den här gången verkar de så inbäddade att jag har svårt att urskilja dem... Jag hör snygga gitarrgrejer, pianoplink och en kör (om jag anstränger mig och lyssnar ett par gånger...) Skulle önska större separation i ljudbilden men det kan ju vara det här soundet du är ute efter och då är det ju som det ska! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida