Forum > Färdiga produktioner
Green mamba samba
Wernborg:
Trevligt stycke. Inget direkt som sticker ut dock, men det ska det ju inte heller i smooth jazz.
Inget fel på mixen.
Arrmässigt tycker jag svänget haltar en del. Brandkårsbasen som kommer in efter ett tag är fin, men kanske skulle varit med från början. Trummorna kunde puttra på mer på alla sextondelar. Jag upplever det som att det stoppar upp hela tiden.
Fint hantverk detta!
MaxB:
--- Citat från: Henric skrivet 30.04.2013, 20:03:37 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 29.04.2013, 22:13:47 ---Nu kan vara läge för dig att lyssna på andras låtar och kommentera dem!
Då är det lättare för andra att hitta din musik och tycka till om mixen! :rolleyes:
--- Slut citat ---
Jobbar på det! ;)
--- Slut citat ---
Strålande! Det tar tid... har numera svårt själv, att hinna med det men gör det så gott jag hinner.
Henric:
--- Citat från: Wernborg skrivet 30.04.2013, 20:57:26 ---Trevligt stycke. Inget direkt som sticker ut dock, men det ska det ju inte heller i smooth jazz.
Inget fel på mixen.
Arrmässigt tycker jag svänget haltar en del. Brandkårsbasen som kommer in efter ett tag är fin, men kanske skulle varit med från början. Trummorna kunde puttra på mer på alla sextondelar. Jag upplever det som att det stoppar upp hela tiden.
Fint hantverk detta!
--- Slut citat ---
Funderar på om jag skulle sänka baskaggen lite och putta på resten av trumsetet?
MaxB:
Lyssnat i andra lurar tidigare och då hörde jag inte det här men nu är det något i lägre registret, vet inte vad, som tar onödigt mycket energi av lurarna (högtalarna).
Istället för att sänka kick, går det att eq:a så att trummorna inte har en massa information i frekvenser under 80 Hz? Eller är det redan gjort? I och med att det kan finnas så mycket energi därnere tvigas övriga instrument till mindre volym än de förtjänar.
Jag gillar hissmusik. Det här är glad hissmusik som jag blir larvigt förtjust i!
Påminner kanske, om man talar om hissmusik, lite om en låt RRR haft uppe på kontrollrummet tidigare: "Tomorrows kiss"
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=21861.msg159651#msg159651
Henric:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.05.2013, 12:25:02 ---Lyssnat i andra lurar tidigare och då hörde jag inte det här men nu är det något i lägre registret, vet inte vad, som tar onödigt mycket energi av lurarna (högtalarna).
Istället för att sänka kick, går det att eq:a så att trummorna inte har en massa information i frekvenser under 80 Hz? Eller är det redan gjort? I och med att det kan finnas så mycket energi därnere tvigas övriga instrument till mindre volym än de förtjänar.
Jag gillar hissmusik. Det här är glad hissmusik som jag blir larvigt förtjust i!
Påminner kanske, om man talar om hissmusik, lite om en låt RRR haft uppe på kontrollrummet tidigare: "Tomorrows kiss"
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=21861.msg159651#msg159651
--- Slut citat ---
Äntligen ett konstuktivt inlägg! :wub: Trummorna är EZ drummer Pop! Jag märker när jag använder en s k analyzer att det är för mycket energi i basen precis som du säger, har testat att sänka bastrumman i volym men det blir inte bra, får väl prova med en equalizer på kicken - laddar upp en ny version när det är klart! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida