Forum > Demolåtar

Rainbow fusion

<< < (4/6) > >>

Emulator:
Det är ju löjligt bra spelat. Virveln blir lite trälig, men jag vet inte hur man kunde undvika det.

Annars är det inte något som går hem rent soundmässigt här. Låter sådär halvträligt 70talsgubbigt om det snabba.

Finare i det lugna partiet.

Jag är i lite fel mode för att kunna lyssna in mig på musik just nu, det blir mest ljud, så ta det med en nypa salt :S

Men grymt lirat som sagt. Frågan är vad det kan utvecklas till?

zorrow:
Ja, lirandet är det inget fel på!!! Håller med Emulator om det snabba partiet som har en filt över sig... Fram med grejerna!! Allt har dessutom ganska låg volym. Skruva upp till 11:an!

Wernborg:

--- Citat från: Jocke skrivet 27.04.2013, 17:21:35 ---Läckert! Gillar båda dina teman men kanske skulle det vara effektfullt med ett break så det lugna partiet växer ur total tystnad... kanske med någon liten räka... ;-) Tycker det är lite olika tonbalans mellan lugna och intensiva...

--- Slut citat ---
Tnx! Jo, det blev nog lite för olika sound mellan delarna. Får se vart det barkar hän sedan...

--- Citat från: Tokai skrivet 27.04.2013, 18:24:12 ---Vilken speedkula! Fattar inte hur kompgitarren hänger med där. Undrar om du lirar allt i en följd? Mellanpartiet inte min grej och tycker inte det blir bra bortsett från sologuran, tveksamt i mitt tycke trumkomp, ett vanligt lite jazzigt drivande spel hade jag önskat, men kanske lite för typiskt jazzigt då? Ett arabiskt inslag som nån nämnde hade varit lite kuligare med div kuliga percussions? Bra spelat får man väl säga!
Man smäller alltså av sånt här en fredagskväll... Ja, ja så kan det vara.

--- Slut citat ---
Haha. Jodå, det är lirat på en gång. Gjorde en video för att illustrera lite. Blir mer och mer tveksam till mellandelen. Är lite inne på att göra en sånglåt av detta faktiskt.

--- Citat från: pxm skrivet 27.04.2013, 18:37:19 ---Härligt !!!!
mvh

--- Slut citat ---
Ja visst är det!!

--- Citat från: ynot skrivet 27.04.2013, 19:13:09 ---när jag såg namnet så tänkte jag på mys o smäktande kullar    ,,, o dom kom ju,,,min favorit del
svänger bra om in rengbägen ... virvel trumma ... nja lite statisk men men ... gillas
lite uppiggande en lördag
kramar

--- Slut citat ---
Tack ska han ha!

--- Citat från: Emulator skrivet 28.04.2013, 03:03:39 ---Det är ju löjligt bra spelat. Virveln blir lite trälig, men jag vet inte hur man kunde undvika det.
Annars är det inte något som går hem rent soundmässigt här. Låter sådär halvträligt 70talsgubbigt om det snabba.
Finare i det lugna partiet.
Jag är i lite fel mode för att kunna lyssna in mig på musik just nu, det blir mest ljud, så ta det med en nypa salt :S
Men grymt lirat som sagt. Frågan är vad det kan utvecklas till?

--- Slut citat ---
Äsch, det är ju tidig åttiotalshårdrock ju.  :D  Är inne i en sån period nu, med annalkande Sweden rock festival och så....

--- Citat från: zorrow skrivet 28.04.2013, 15:41:23 ---Ja, lirandet är det inget fel på!!! Håller med Emulator om det snabba partiet som har en filt över sig... Fram med grejerna!! Allt har dessutom ganska låg volym. Skruva upp till 11:an!

--- Slut citat ---
Tack, men låg volym??? Fast det var supermärkligt att mixa denna. Det låter och uppför sig som att jag hade lagt på alla kompressorer som finns för mätarna står helt still. När jag min vana trogen skulle lägga lite kompressorer och lågpass och sånt så låter allt bara apa och söndertrasat. Så det enda som är gjort nu är egentligen lite lågpassfilter på alla spår.

Och Eddi och eventuellt övriga intresserade. Här kommer en liten illustration över riffdelen i låten. Det som hörs här är endast bas och trummor från datorn plus gitarren jag spelar. Bara för att visa hur viktigt det är med dubbar på hårdrocksgitarr för att får det fett!!! Hörs extra tydligt att något fattas när jag spelar riffet en oktav upp.

Jocke:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.04.2013, 11:28:26 ---
Och Eddi och eventuellt övriga intresserade. Här kommer en liten illustration över riffdelen i låten. Det som hörs här är endast bas och trummor från datorn plus gitarren jag spelar. Bara för att visa hur viktigt det är med dubbar på hårdrocksgitarr för att får det fett!!! Hörs extra tydligt att något fattas när jag spelar riffet en oktav upp.

--- Slut citat ---

Bra och upplysande - va bra du är! :) Funderar på det här med dubbar... hur man kan hantera dem i mixen - bör de uppfattas som ett instrument eller flera...? Tycker att en del hårdrock "limmar" komp/riff så att det nästan känns som en maskin/ett instrument...

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.04.2013, 11:28:26 ---

--- Slut citat ---

Kul med videon
Det ser ju betydligt mer enkelt ut än det låter faktiskt :lol: men det gäller ju att ta rätt grepp i rätt tid också :wacko: Med dubbar menar du då egentligen samma lir bredvid varann men individuellt spelade?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion