Forum > Demolåtar
Rainbow fusion
Eddi:
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.04.2013, 15:42:38 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 27.04.2013, 03:26:37 ---Tjolahopp - där gick det undan - jag upplever det nästan som att det måste vara nåt fusk - så där snabbt kan man inte lira så jäkla tight som du gjort här! Jag hoppas jag har rätt annars så har du gjort nån form av världsrekord på nåt sätt. Och ja V-kaggen är lite pappig - underordnat kanske....
--- Slut citat ---
Fusk. :o Hur då menar du?
Jag spelar inte alla instrument på en gång och trummorna är samplade så då bör det ju vara fusk.
Seriöst då: Det låter kanske snabbare än vad det egentligen är. Tycker inte det är någon större skillnad rent tekniskt på detta och det jag brukar göra. Hela arret och trummorna och ser ju å andra sidan till att det driver på rätt bra. Rent tekniskt så är nog låtens höjdpunkt egentligen solot i det lugna. Betydligt mer avancerat är hårdrocksriffandet faktiskt även om det går långsammare.
Kanske gör jag en video och visar tekniken.
Kul att det låter tajt!!! Tack.
--- Slut citat ---
Äh jag vet ju att du är superduktig så jag hade nästan hoppats på lite fusk vad gäller quantisering eller så men nä.... jo det är väl så att det lugna partiet kräver lite mer precission antar jag men det är inte det jag faller för i det här stycket trots allt. Ser gärna en video på shredden eller vad det är du har gjort - det låter fantastiskt bra.
Jocke:
Läckert! Gillar båda dina teman men kanske skulle det vara effektfullt med ett break så det lugna partiet växer ur total tystnad... kanske med någon liten räka... ;-) Tycker det är lite olika tonbalans mellan lugna och intensiva...
Tokai:
Vilken speedkula! Fattar inte hur kompgitarren hänger med där. Undrar om du lirar allt i en följd? Mellanpartiet inte min grej och tycker inte det blir bra bortsett från sologuran, tveksamt i mitt tycke trumkomp, ett vanligt lite jazzigt drivande spel hade jag önskat, men kanske lite för typiskt jazzigt då? Ett arabiskt inslag som nån nämnde hade varit lite kuligare med div kuliga percussions? Bra spelat får man väl säga!
Man smäller alltså av sånt här en fredagskväll... Ja, ja så kan det vara.
pxm:
Härligt !!!!
mvh
ynot:
när jag såg namnet så tänkte jag på mys o smäktande kullar ,,, o dom kom ju,,,min favorit del
svänger bra om in rengbägen ... virvel trumma ... nja lite statisk men men ... gillas
lite uppiggande en lördag
kramar
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida