Forum > Demolåtar

Jocke - Toastern feat Eddi och Josef.

<< < (7/11) > >>

Jocke:

--- Citat från: zorrow skrivet 04.05.2013, 01:11:51 ---Jajjamensan B)! Modernare snitt på prodden fast jag gillade även den förra versionen frånsett första sologuran då... Men proddar är en smaksak så det enda jag skulle vilja ändra på är att flytta ut sologuran lite till höger. Av någon anledning är jag allergisk mot sologura som ligger precis i mitten (vad kallar man denna allergi tro?)

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och tyck! :) Jag har brottats med en del andra grejer här... kan tänka mig att det just under solot är tyst på det mesta kompet utom orgeln som ligger lite till vänster och att det lämnar tomrum för gitarren till höger... Gitarrerna är tagna i mono med en mick helt utan stereo-effekter... jag tycker att grundsoundet blev bra och gillar när man kan pinpointa en del instrument men det krävs säkert att de ligger rätt... Ska lyssna igen och justera när öronen hämtat sig! - tack! :)

Eddi:
Yes precis så bra trixat :D

Clemens:
Schysst låt! Skön sång..bastrumman ligger för djup tycker jag..hade nog gillat i fall basen gick djupare i stället, och skära lite på Bd:n. Saxen blir lite snäll i sammanhanget, lite mer "bröl"  vore cool.
Tror man skulle kunna tighta upp ljudbilden, trummor , bas, ganska rejält genom lite muppande. Skön låt hur som helst!  :)

zorrow:

--- Citat från: Jocke skrivet 04.05.2013, 01:36:43 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 04.05.2013, 01:11:51 ---Jajjamensan B)! Modernare snitt på prodden fast jag gillade även den förra versionen frånsett första sologuran då... Men proddar är en smaksak så det enda jag skulle vilja ändra på är att flytta ut sologuran lite till höger. Av någon anledning är jag allergisk mot sologura som ligger precis i mitten (vad kallar man denna allergi tro?)

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och tyck! :) Jag har brottats med en del andra grejer här... kan tänka mig att det just under solot är tyst på det mesta kompet utom orgeln som ligger lite till vänster och att det lämnar tomrum för gitarren till höger... Gitarrerna är tagna i mono med en mick helt utan stereo-effekter... jag tycker att grundsoundet blev bra och gillar när man kan pinpointa en del instrument men det krävs säkert att de ligger rätt... Ska lyssna igen och justera när öronen hämtat sig! - tack! :)

--- Slut citat ---

Njaä, det räcker väl med en panorering av gitarren lite till höger? Just under solot skall det väl ösas på som värst? Kom att tänka på solosaxen som ligger i mitten också, kanske peta lite åt vänster? Kan inte bas och baskaggen få utrymmet i mitten? Virveln ligger ju också tämligen nära mitten. Fast nu känner jag att jag är inne och petar i personliga mixar... Anledningen är att jag tycker att denna låten har "något" som tilltalar mig. Bra e den!

Jocke:
Kul att ni gillar grabbar... trevligt med rock´n roll! :D

Anledningen att det blivit lite konstigt med panoreringarna är att jag som en desperat åtgärd sänkt eller tystat visst komp under soloinsatserna för att det inte ska gröta ihop sig... man skulle ju kunna överväga att släppa på kompsaxarna under solot eller panorera ut guran...  Vet inte vad man skulle locka Josef med för att kräma i rejält med saxen... vad går du i gång på Josef?  ;)  Anledningen till att basen är lite tunn är att jag tog den med mick genom gitarrstärkaren när jag ändå var så exalterad av ljudproven från guran... tror inte det finns så mycket bas i den tagningen...^^ Men, man kan ju alltid lajna och ta om...  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion