Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Carrick Fergus - klar 2014-03-13

<< < (9/13) > >>

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.04.2013, 10:09:47 ---Ja en helt okej verre. Nu har jag den också på munspel å gura - samtidigt  :P
Däremot funderar jag på "But the sea is wide" ackorden där mot slutet på det partiet..Lyssnat på spotifyverren med international bandet..Hittar inte vad dom gör.
Enklast är att göra som du gjort,fast jag lirar den i D så jag schabblar inte in de ackorden här  :D
En grej till,jag tycker att du skulle testat min variant på sångvägen,det låter plågat och ja du hör själv - det är väl det enda jag sågar på.
Å shit vilken kör som kom in där,jag trodde det var slut  :D
Det får bli fyra Kilkenneys på den här,slurk.
Mike

--- Slut citat ---

Lägg gärna upp då du vill. Jag är nyfiken på din tolkning! Du har alltså en sån där grej runt halsen för munspelet?
Jag använde min sån i söndags, då Eddi var hemma hos mig och vi spelade och sjöng tillsammans.
Har inte kollat vilka andra ackord det skulle vara där.

Harmonica mike:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.04.2013, 12:00:03 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.04.2013, 10:09:47 ---Ja en helt okej verre. Nu har jag den också på munspel å gura - samtidigt  :P
Däremot funderar jag på "But the sea is wide" ackorden där mot slutet på det partiet..Lyssnat på spotifyverren med international bandet..Hittar inte vad dom gör.
Enklast är att göra som du gjort,fast jag lirar den i D så jag schabblar inte in de ackorden här  :D
En grej till,jag tycker att du skulle testat min variant på sångvägen,det låter plågat och ja du hör själv - det är väl det enda jag sågar på.
Å shit vilken kör som kom in där,jag trodde det var slut  :D
Det får bli fyra Kilkenneys på den här,slurk.
Mike

--- Slut citat ---

Lägg gärna upp då du vill. Jag är nyfiken på din tolkning! Du har alltså en sån där grej runt halsen för munspelet?
Jag använde min sån i söndags, då Eddi var hemma hos mig och vi spelade och sjöng tillsammans.
Har inte kollat vilka andra ackord det skulle vara där.

--- Slut citat ---

Ja jag menade att jag kan lira den nu på gura,tonart oväsentligt - basic chords.Jag har inte gjort nån inspelning av den,tanken är live i stugan.
Låten sa inte så mycket till mig då jag hörde den i filmen,men din fina ballad betonade tolkning gjorde att jag fick upp ögonen för låten.
Det är en fin låt om man gör den lite ballad laidback,som du har gjort,istf glättigt irish/stråk/flöjt tycker jag.Skulle också bli ruskigt snyggt med enbart piano/sång,jag kanske ger mig på den om jag knäcker uppgången där på slutet av "And the sea is wide"..partiet. Det låter som nåt susalternativ och/eller 6/9:a grejer typ..Men jag är kass på att höra sånt.Roligare att spela och klura ut vad det är.
Jo jag har munspelet runt halsen i en hållare.Fast jag har byggt om mitt ena,så det ryms två munspel ovanpå varandra second/third position you know..Det gäller bara att dom sitter fast,kromatiskt är fusk - och då behöver man nån som skall trycka på knappen :D

Fin verre din som sagt,då är väl Eddi med här..? Lyssnar igen efter honom då..

Mike

MaxB:
Eddi är inte med på inspelningen. Han och jag övade lite inför grillsäsongen, som snart är här.

Tänkte också på din munspelshållare - grymt om båda munspelen sprätter ut samtidigt - vilken smäll det skulle bli mot ansiktet - ett sånt youtubeklipp på en av dina livespelningar skulle göra succé!  :lol:

Så här ser min munspelshållare ut.

HM, då jag lyssnar på versionen med International Pub Ensemble på jobbet, låter det som de har följande ackordväxlingar i

tonarten C:
                          C                               G                       C  till Am  D7        G
But the water(?) is wide and I cannot swim over - and neither have I     wings to fly

tonarten D:
                          D                               A                       D  till Hm  E7        A
But the water(?) is wide and I cannot swim over - and neither have I     wings to fly

Dividend:
Fint, trevligt att komma in så här på sluttampen och höra det i nästan (helt?) färdigt skede.

Avslappanande lunk, bra sjunget och arrat, MaxBee.

Lysssna rinte på texten, men arr och din sång låter lite melankolisk,..

Bara lite tankar :)

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.04.2013, 19:10:02 ---Fint, trevligt att komma in så här på sluttampen och höra det i nästan (helt?) färdigt skede.
Avslappanande lunk, bra sjunget och arrat, MaxBee.
Lysssna rinte på texten, men arr och din sång låter lite melankolisk,..
Bara lite tankar :)

--- Slut citat ---

Pecis melankoliskt ska de nog va? Va sjunger man om egentligen? Nån som kan förklara storyn i texten?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion