Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Kristallen den fina (trad.) med Alatar på piano

<< < (2/6) > >>

Roffe H:
Ny version längst upp i tråden!
Efter att ha lyssnat på Jockes och cykelns råd, gjorde jag pyttesmå förändringar.
Jocke: Kan man dansa till låten nu utan att behöva stanna upp?  :lol:
Cykeln: Något mjukare piano nu? (vill inte förlora briljansen)  :)
/Roffe H

Jocke:
Ja, det hänger ihop lite bättre nu! :) När riden kommer in upplever jag att ni båda hänger upp ert spel på taktbytena 3-1 som blir lite markerade av det och det blir lättare att följa med... Kanske är det en kreativ finess i helheten att den börjar lite löst sammanhållet för att sträva mot "bättre ordning" längre fram...? På slutet upplever jag det inte som löst sammanhållet - är pianot högre än i början eller vad...?

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 12:36:09 ---Ja, det hänger ihop lite bättre nu! :) När riden kommer in upplever jag att ni båda hänger upp ert spel på taktbytena 3-1 som blir lite markerade av det och det blir lättare att följa med... Kanske är det en kreativ finess i helheten att den börjar lite löst sammanhållet för att sträva mot "bättre ordning" längre fram...? På slutet upplever jag det inte som löst sammanhållet - är pianot högre än i början eller vad...?

--- Slut citat ---

Ok, det kanske är så? Ska kolla pianots volym.Bra att du kommenterar Jocke.  :)
/Roffe H

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2013, 13:03:27 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 12:36:09 ---Ja, det hänger ihop lite bättre nu! :) När riden kommer in upplever jag att ni båda hänger upp ert spel på taktbytena 3-1 som blir lite markerade av det och det blir lättare att följa med... Kanske är det en kreativ finess i helheten att den börjar lite löst sammanhållet för att sträva mot "bättre ordning" längre fram...? På slutet upplever jag det inte som löst sammanhållet - är pianot högre än i början eller vad...?

--- Slut citat ---

/Roffe H

--- Slut citat ---

Det kan som sagt vara en kreativ finess som lilla jag inte riktigt förstår... som ett musikaliskt pussel där bitarna faller på plats efter hand... ;-)

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 13:05:29 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2013, 13:03:27 ---

--- Slut citat ---

/Roffe H

--- Slut citat ---

Det kan som sagt vara en kreativ finess som lilla jag inte riktigt förstår... som ett musikaliskt pussel där bitarna faller på plats efter hand... ;-)

--- Slut citat ---

Vi säger att det är en kreativ finess, tycker det låter utmärkt. Höjde volymen något på pianokompet, jämnare nu?  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion