Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Kristallen den fina (trad.) med Alatar på piano
Dividend:
Dröjde rätt länge innan jag hörde den här första gången, men tycker ni gör en förträfflig tolkning!
Hörde det av Cykeln på forumet när han kommenterade en av mina stycken från 2008, tyckte det lät liknande. Jag vet inte om jag håller med, perfa material att improvisera kring är det dock! Plonkade mycket på kristallen det året!
Tycker ni är väldigt samspelta trots att ni spelar på olika ställen :) Pianot låter jan johansson, men är inte lika "djärvt" jazzigt som han brukade vara halva tiden när han tolkade svenska och ryska visor. Inget fel med det! Underbar tolkning!
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2013, 14:59:30 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 13:05:29 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2013, 13:03:27 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 12:36:09 ---Ja, det hänger ihop lite bättre nu! :) När riden kommer in upplever jag att ni båda hänger upp ert spel på taktbytena 3-1 som blir lite markerade av det och det blir lättare att följa med... Kanske är det en kreativ finess i helheten att den börjar lite löst sammanhållet för att sträva mot "bättre ordning" längre fram...? På slutet upplever jag det inte som löst sammanhållet - är pianot högre än i början eller vad...?
--- Slut citat ---
Ok, det kanske är så? Ska kolla pianots volym.Bra att du kommenterar Jocke. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Det kan som sagt vara en kreativ finess som lilla jag inte riktigt förstår... som ett musikaliskt pussel där bitarna faller på plats efter hand... ;-)
--- Slut citat ---
Vi säger att det är en kreativ finess, tycker det låter utmärkt. Höjde volymen något på pianokompet, jämnare nu? :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Det känns bra för mig - hur var det för dig? :rolleyes: Haha... jag har lyssnat några gånger nu och förnimmer att du lämnat "easy listening" bakom dig... (någon använde det uttrycket om en tidigare låt du lagt upp... ;) ) Jag får faktiskt koncentrera mig rejält i börja... även om det är lättare att följa nu och när riden börjar spela känner jag en viss lättnad - behöver väl inte gå in på någon närmare beskrivning va... :lol:
Asti:
Fin tolkning av den här underbara visan! Jättesnygg ton i saxen och känsligt spel.
Pianot låter fint och spelet är smakfullt! Dock skulle jag vilja ha lite mer variation
i partiet efter 138 sek. Nivåerna tycker jag är bra, snygg mix.
Det här är en sån låt som det börjar klia i gitarrfingrarna när man hör! :)
/Asti
Roffe H:
Jocke, ett gott råd. Sluta dansa till låtarna, det är meningen att du bara ska lyssna. :wacko:
En gång i tiden (ca. 100 år sedan, när jag var yngre) hade vi ett rockband som spelade på små tillställningar. Ett danspar dansade in i våra medhörningar och gick ner på knä, då reste sig kvinnan upp och sa: -Hur fan spelar ni egentligen grabbar! Detta låter som en musikerskröna, men denna händelse inträffade verkligen. :lol:
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2013, 19:32:10 ---Jocke, ett gott råd. Sluta dansa till låtarna, det är meningen att du bara ska lyssna. :wacko:
En gång i tiden (ca. 100 år sedan, när jag var yngre) hade vi ett rockband som spelade på små tillställningar. Ett danspar dansade in i våra medhörningar och gick ner på knä, då reste sig kvinnan upp och sa: -Hur fan spelar ni egentligen grabbar! Detta låter som en musikerskröna, men denna händelse inträffade verkligen. :lol:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Haha... :lol: Tycker det verkar som att hon "fann sig" rätt bra i situationen! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida